Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Kampania Integracji „Nie chcę być strażakiem!” z prestiżową nagrodą w Cannes!

21.06.2016
Autor: tp
Noc, plan filmowy, strażacy przy płonącym domu, jeden z nich biegnie

Kolejny sukces kampanii Integracji „Nie chcę być strażakiem!”. Jej twórcy, Agencja Walk, zdobyli brązowego lwa 63. Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności w Cannes. To najbardziej prestiżowy festiwal z obszaru reklamy i komunikacji.

Na tegoroczny festiwal nadesłano 43 tys. 101 zgłoszeń, z czego 261 z Polski. Kampania „Nie chcę być strażakiem!” została wyróżniona w kategorii PR (podkategoria: public affairs&lobbying, co można tłumaczyć jako sprawy publiczne i lobbing).

Deszcz nagród

Kampania społeczna „Nie chcę być strażakiem!”, stworzona dla Fundacji Integracja przez Agencję Walk oraz dom produkcyjny Lucky Luciano Pictures, zdobyła wcześniej cztery złote nagrody oraz jedną srebrną w największym i najbardziej prestiżowym polskim festiwalu kreacji reklamowej KTR 2016, a także Grand Prix w kategorii działanie społeczne oraz złoto w kategorii Insight w Konkursie Innovation AD #Award 2016.

Głównym celem kampanii „Nie chcę być strażakiem”, poza wpływaniem na postawy wobec niepełnosprawności, jest promowanie zatrudniania osób z niepełnosprawnością wśród pracodawców – poprzez portal rekrutacyjny www.sprawniwpracy.pl, a także zmiana sposobu, w jaki kwestie związane z niepełnosprawnością i podejmowaniem pracy ujmuje polskie prawo.

Bohaterami kampanii są osoby z niepełnosprawnością, występujące w roli strażaków, jakich jeszcze nikt nie widział. Pewnie też nigdy nie zobaczy, ponieważ osoby na wózkach, niewidome czy niesłyszące nie szukają pracy w tym zawodzie. Jak same podkreślają, są specjalistami w innych obszarach i to właśnie w nich chcą się realizować.

Dowiedz się więcej o kampanii „Nie chcę być strażakiem”.

Zobacz, jak powstawał spot kampanii.

Zobacz nominację na stronie Cannes Lion Archive.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

  • A jak wpłynęła na rynek pracy?
    Skryba
    23.06.2016, 10:42
    Ile miejsc pracy pracy powstało dla "niestrażaków" którzy jednocześnie nie byliby stróżami czy sprzątaczkami? Bo to chyba o To chodzi a nie o Oskary, Złote Palmy czy Złote Niedźwiedzie.
    odpowiedz na komentarz
Prawy panel

Wspierają nas