4 złote nagrody dla kampanii Integracji „Nie chcę być strażakiem!” w konkursie KTR 2016!
Kampania społeczna „Nie chcę być strażakiem!”, stworzona dla Fundacji Integracja przez Agencję Walk oraz dom produkcyjny Lucky Luciano Pictures, zdobyła cztery złote nagrody oraz jedną srebrną w największym i najbardziej prestiżowym polskim festiwalu kreacji reklamowej KTR 2016.
Nagrody wręczono wieczorem 24 maja 2016 r., podczas uroczystej gali w Teatrze Polskim w Warszawie.
Na konkurs nadeszło 1097 zgłoszeń, nad którymi pracowało 107 jurorów w 12 kategoriach. Twórcy kampanii społecznej „Nie chcę być strażakiem!” otrzymali złote nagrody w czterech z nich:
- Active Advertising, podkategoria: active video, branded content i rozrywka (nagradzana była tu komunikacja, która wykorzystuje rozwiązania we wszelkich dostępnych mediach w celu interakcji z konsumentem, wykorzystując w przypadku tej podkategorii m.in. wideo),
- Digital&Mobile, podkategoria: komunikacja wirusowa (czyli kreatywne rozwiązania stworzone na potrzeby internetu, urządzeń mobilnych i cyfrowych kanałów komunikacji, o których – w przypadku komunikacji wirusowej – mówi cała sieć),
- Film, podkategoria: reklama społeczna i non-profit (film stworzony w jakimkolwiek formacie na rzecz konkretnej grupy ludzi),
- PR&Event, podkategoria: charity/non-profit PR (kategoria stworzona dla projektów marketingowych, które generują dialog z otoczeniem, w tym przypadku w imieniu lub na rzecz organizacji pozarządowej),
Dodatkowo, w kategorii Digital&Mobile (podkategoria: film, czyli stworzenie wideo na potrzeby internetu), kampania Integracji wyróżniona została srebrną nagrodą.
Wręczenie jednej z nagród za kampanię „Nie chcę być strażakiem!”
Strażacy, jakich świat nie widział
Jurorzy docenili odwagę i dystans twórców kampanii „Nie chcę być strażakiem!”. Jej bohaterami są osoby z niepełnosprawnością, występujące w rolach... strażaków. Pewnie nikt, nigdy ich przy takiej pracy nie zobaczy, ponieważ osoby na wózkach, niewidome czy niesłyszące nie szukają zatrudnienia w tym zawodzie. Jak same podkreślają, są specjalistami w innych dziedzinach i to w nich chcą się realizować.
Kontaktom z osobami z niepełnosprawnością często towarzyszą lęk, niepewność, obawa przed niezręcznością i odruchowa nadopiekuńczość. W przypadku pracodawców dochodzą do tego jeszcze obawy związane z efektywnością pracy, kosztami zatrudnienia czy biurokracją. Tymczasem wszystkie te elementy są w dużej mierze wynikiem braku rzetelnej wiedzy na temat tej grupy ludzi, ich potrzeb i możliwości.
Nie jest również korzystny obecny system orzekania o niezdolności do pracy. Opiera się on bowiem na założeniu, że osoby z niepełnosprawnością są niezdolne do pracy – w ich orzeczeniach często widnieje zapis: „częściowo/całkowicie niezdolny do pracy” lub „całkowicie niezdolny do pracy i samodzielnej egzystencji”, choć mogą one wykonywać wiele zawodów bez większych przeszkód.
Głośne pro bono
Kampanią społeczną „Nie chcę być strażakiem!” Fundacja Integracja nie tylko promuje zatrudnianie osób z niepełnosprawnością, ale i zmienia postawy społeczne. Pokazuje te osoby jako wykształcone, aktywne, mające do siebie duży dystans. Tym samym przełamuje społeczne tabu.
Przewrotny pomysł Agencji Walk zdobył uznanie internautów. Tylko w serwisie YouTube spot obejrzało do tej pory ponad 275 tys. osób, a o kampanii głośno było dzięki największym polskim mediom.
Twórcy kampanii z czterema złotymi mieczami – nagrodami zdobytymi za kampanię „Nie chcę być strażakiem!”
Film emitowany w internecie zachęcał również do odwiedzenia portalu Sprawniwpracy.pl, który jest serwisem rekrutacyjnym oraz platformą wymiany wiedzy na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością. W ramach kampanii powstała również petycja na rzecz zmiany dyskryminującego nazewnictwa w polskim systemie orzekania o niezdolności do pracy.
Warto podkreślić, że zarówno Agencja Walk, jak i dom produkcyjny Lucky Luciano Pictures oraz cała ekipa realizacyjna, na czele z reżyserem Maciejem Kowalczukiem, pracowali nad kampanią pro bono.
Nagrody także dzień wcześniej
Łącznie w konkursie KTR 2016 wręczono 33 złote nagrody, 62 srebrne i 86 brązowych.
- Dużo złota, dużo srebra i dużo brązu, i bardzo dobrze! Od lat nie mieliśmy tylu ciekawych prac w konkursie! Mamy też Grand Prix i Nagrodę Członków KTR, które wspaniale się uzupełniają, pokazując oryginalność i kreatywność w kompletnie różnych sferach komunikacji. To był dobry rok, ten 2015! – komentuje Przemek Bogdanowicz, przewodniczący Zarządu Klubu Twórców Reklamy.
Dzień wcześniej kampania „Nie chcę być strażakiem!” zdobyła Grand Prix w kategorii działanie społeczne w Konkursie Innovation AD #Award 2016. Odważny spot kampanii zdobył także złoto w kategorii Insight.
To już druga tak dobrze odebrana kampania społeczna, stworzona przez Agencję Walk dla Integracji. Nagrodami w 2015 r. obsypana została też kampania „Szacun Tropików”, przestrzegająca przed nieodpowiedzialnymi skokami do wody – nowa odsłona realizowanej przez Integrację od niemal 20 lat kampanii „Płytka wyobraźnia to kalectwo”. „Szacun Tropików” zdobył m.in. tytuł Kampanii Społecznej Roku, a jego twórcy otrzymali cztery nagrody w konkursie KTR.
Więcej o kampanii społecznej „Nie chcę być strażakiem!” przeczytać można na naszym portalu.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w #Guttmanny2024
- „Chciałbym, żeby pamięć o Piotrze Pawłowskim trwała i żeby był pamiętany jako bohater”. Prezydent wręczył nagrodę Wojciechowi Kowalczykowi
- Jak można zdobyć „Integrację”?
- Poza etykietkami... Odkrywanie wspólnej ludzkiej godności
- Toast na 30-lecie
Dodaj komentarz