„Szacun Tropików” Kampanią Społeczną Roku!
Akcja „Szacun Tropików” otrzymała tytuł Kampanii Społecznej Roku 2014 w kategorii Kampanie organizacji pozarządowych. Projekt zrealizowany przez Agencję Walk dla Integracji to kolejna odsłona kampanii „Płytka wyobraźnia to kalectwo”.
19 maja 2015 r. w Teatrze Kamienica na uroczystej Gali wręczono nagrody i wyróżnienia 25 kampaniom z 74 zgłoszonych do konkursu. Jurorzy oceniali nie tylko kreację i estetykę, ale całokształt działań komunikacyjnych, w tym również dobór odpowiednich narzędzi i efektywność.
Jury konkursu wyróżniło „Szacun Tropików” m.in. za kreatywne, interaktywne rozwiązania przy niskim budżecie, zaangażowanie internautów w działania oraz trafne dobranie przekazu do grupy docelowej.
700 tys. wyświetleń za... 13 zł
„Szacun Tropików” był prawdziwym hitem internetu latem zeszłego roku. Twórcy kampanii przygotowali trzy aukcje na Allegro, w ramach których można było kupić fikcyjne produkty przeznaczone dla „prawdziwych mężczyzn”: olej do opalania „Szacun Tropików” o smaku ciepłej wódki, barwiący skórę we wzory typu tribal, wodoodporny żel do włosów „Beton”, zachowujący trwałość do 7 dni roboczych, oraz slipy „Jumbo”, chroniące mężczyzn przed „efektem zimnej wody”. Każdy z produktów miał cechy wzmacniające efekt skoku do wody z dużej wysokości – popisowego numeru każdego chłopaka żądnego podziwu i szacunku rówieśników.
Rozbawionych ofertą odbiorców czekała jednak zaskakująca puenta. Celem aukcji było bowiem przypomnienie o niebezpieczeństwach, jakie niosą ze sobą brawurowe skoki do wody w miejscach do tego nieprzeznaczonych. Genialny pomysł Agencji Walk błyskawicznie trafił do młodych odbiorców spędzających mnóstwo czasu w internecie. Kampania okazała się wielkim sukcesem, osiągając ponad 700 tys. odsłon i 3,5 tys. udostępnień w mediach społecznościowych, stając się jedną z najgłośniejszych w polskim internecie w 2014 r. Jej koszt to... 13 zł, który poniosła Agencja Walk za wystawienie aukcji i koszulki dla zwycięzców licytacji. Warto podkreślić, że twórcy „Szacunu Tropików” pracowali dla Integracji pro bono.
Akcja trwa już 18 lat
- To było najlepiej wydane 13 złotych na Allegro – powiedział, odbierając nagrodę, Sebastian Oszczepaliński, dyrektor zarządzający Agencji Walk Digital. – Dziękujemy jury za nagrodę, dziękujemy Fundacji Integracja, że dała nam wolną rękę.
- W imieniu Integracji bardzo dziękujemy za to niezwykłe wyróżnienie, ale jeszcze bardziej dziękuję zespołowi Agencji Walk, który w brawurowy sposób połączył potęgę internetu i mit założycielski Integracji – podkreśliła Agnieszka Jędrzejczak-Sprycha, szef działu mediów i wydawnictw Integracji. – Trzeba bowiem wiedzieć, że „Szacun Tropików” to najnowsza odsłona kampanii, którą Integracja prowadzi od blisko 18 lat, a od 2000 roku pod hasłem „Płytka wyobraźnia to kalectwo”.
Wręczanie nagrody za „Szacun Tropików”. Od lewej: Sebastian Oszczepaliński, dyrektor zarządzający Agencji Walk Digital, Paweł Prochenko, przewodniczący jury Konkursu, Agnieszka Jędrzejczak-Sprycha, szef działu mediów i wydawnictw Integracji, Tomasz Przybyszewski, sekretarz redakcji portalu Niepelnosprawni.pl oraz twórcy kampanii z Agencji Walk: Aleksander Frydrych i Mateusz Żdanko, fot. organizatorzy
Kampania „Płytka wyobraźnia to kalectwo” to akcja społeczna Integracji, mająca na celu ostrzeżenie młodych osób przed nierozważnymi i często tragicznymi w skutkach skokami do wody. Corocznie w okresie wakacji setki młodych osób łamią kręgosłup, skacząc do wody w miejscach do tego nieprzeznaczonych.
- Jestem pod dużym wrażeniem, ogromny szacun dla twórców, Agencji Walk! – podkreśla Piotr Pawłowski, prezes Integracji, inicjator kampanii „Płytka wyobraźnia to kalectwo”. – Sukces akcji „Szacun Tropików” to dla nas potwierdzenie, że problemy, na które zwraca uwagę Integracja, w tym przestrzeganie młodych ludzi przed lekkomyślnością nad wodą, wciąż są aktualne.
Warto podkreślić, że twórcy „Szacunu Tropików” otrzymali także inne nagrody. W tegorocznym konkursie Innovation Award, organizowanym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, zdobyli oni wyróżnienie w najsilniej obsadzonej kategorii Touchpoint. Jeszcze większy sukces kampania odniosła w polskim konkursie reklamy KTR. Jej twórcy odebrali dwie srebrne nagrody w kategorii Digital oraz dwie brązowe w kategoriach: Media oraz Active Advertising.
„To najważniejsza nagroda”
- To najważniejsza nagroda – podkreślił w rozmowie z nami Paweł Prochenko, przewodniczący jury Konkursu, prezes Zarządu Fundacji Komunikacji Społecznej, wydawca portalu kampaniespoleczne.pl, organizatora Konkursu. – Inne kategorie też są ważne, ale nagroda dla kampanii organizacji pozarządowych jest dla nas szczególnie istotna, bo wiadomo, że firmy stać na duże, spektakularne rzeczy, instytucje publiczne też mają pewne budżety, a organizacje pozarządowe jednak muszą mocno się starać, żeby jakieś budżety mieć albo ich nie mieć i zrobić fajne kampanie.
Paweł Prochenko podkreślił, że pomysłowość, interaktywność, zaangażowanie odbiorcy są często ważniejsze niż ogromne budżety.
- Akurat ta kampania dostaje też nagrody za kreację, bo jest właśnie pomysłowa, wciąga odbiorcę – powiedział przewodniczący jury. – Agencja zrobiła fajną robotę. Wiem, jak ciężko jest wymyślić, znaleźć coś prostego, a jednak przebijającego się. Wymyślamy różne rzeczy, ale trzeba konsekwencji, żeby to zrealizować. Chwała więc agencji za to, że nie schowała pomysłu do szuflady, tylko chciała go zrealizować.
Rzecznik Praw Dziecka nagrodzony
Konkurs Kampania Społeczna Roku prezentuje i nagradza najlepsze kampanie społeczne, rozumiane jako wydarzenia medialne z dziedziny marketingu społecznego, honoruje skuteczne przedsięwzięcia marketingowe z dziedziny zaangażowania społecznego biznesu. Celem konkursu jest kształtowanie standardów komunikacji dotyczącej tematyki społecznej w Polsce i promowanie dobrych praktyk w tym zakresie.
Tytuł Kampanii Społecznej Roku w kategorii Kampanie instytucji publicznych przyznano akcji Rzecznika Praw Dziecka „Jestem mamy i taty”, zrealizowanej przez agencję TELESCOPE. Celem działań było pokazanie, że dziecko ma prawo do kontaktu z obojgiem rodziców. Co ciekawe, kampania miała swój oddźwięk także w wymiarze legislacyjnym – przez senatorów i Rzecznika Praw Dziecka przygotowany został projekt zmian w kodeks rodzinnym, dzięki którym sądy miałyby możliwość, także w sytuacji konfliktu między rodzicami, pozostawiania pełni praw rodzicielskich po rozwodzie matce i ojcu.
W gronie zwycięzców znalazła się także kampania „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” przygotowana dla Fundacji PZU. Jej inicjatorzy, VML Poland i On Board Public Relations, chcieli odejść od drastycznych i szokujących kampanii, wskazując na miłość i bliskość jako powody, dla których warto bezpiecznie prowadzić samochód.
Wyróżnienie za „SM – Walcz o siebie”
W kategorii Kampanie lokalne laureatem została kampania „Rozmówki polsko-polskie”, zrealizowana przez agencję DSK dla Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Krakowie, a w kategorii Kampanie o tematyce ekologicznej – „Dom, który dla mnie oszczędza”, przygotowana dla Ministerstwa Środowiska przez Fabrykę Komunikacji Społecznej we współpracy z domem mediowym Codemedia.
W tym roku bez statuetek wyszli twórcy kampanii zgłoszonych w kategoriach: Kampanie 1% i CRM oraz w konkursie „Kreatywny OOH”, który był nowością tej edycji. W kategorii Kampanie 1% przyznano natomiast wyróżnienie dla kampanii „W rodzinie cieplej”, zrealizowanej przez Fabrykę Komunikacji Społecznej dla Ośrodka Wsparcia Rodzinnej Opieki Zastępczej PORT Towarzystwo Nasz Dom. Najlepszą kampanię w kategorii „Kampanie zagraniczne” wybierało jury międzynarodowe – zwyciężyła kampania „Eyes on the road” dla Volkswagena.
Natomiast kampanie zgłoszone w kategorii „Akcje zaangażowane społecznie” oceniali internauci, oddając głosy na portalu kampaniespoleczne.pl. Ich wybór padł na kampanię „Mięso”, której celem był zwrócenie uwagi na problem cierpienia zwierząt, jakie ma miejsce w hodowlach przemysłowych.
Wyjątkiem w tej edycji konkursu było przyznanie wyróżnienia specjalnego dla 7. edycji projektu „Mam haka na raka” – „Przejrzyj Chłoniaka”. Jury zdecydowało się nagrodzić program za jego długofalowość, zaangażowanie dużej liczby uczestników, ciekawą formułę programu oraz znaczenie edukacyjne i profilaktyczne. Wyróżnienie specjalne otrzymała także III odsłona kampanii „SM – Walcz o siebie”.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w #Guttmanny2024
- „Chciałbym, żeby pamięć o Piotrze Pawłowskim trwała i żeby był pamiętany jako bohater”. Prezydent wręczył nagrodę Wojciechowi Kowalczykowi
- Jak można zdobyć „Integrację”?
- Poza etykietkami... Odkrywanie wspólnej ludzkiej godności
- Toast na 30-lecie
Dodaj komentarz