Jakie zmiany w trybie nauki od 1 lutego? Jest rozporządzenie MEiN

Od 1 lutego uczniowie klas IV-VIII m.in. ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych do 14 lutego nadal będą uczyć się zdalnie. Od 1 lutego dyrektor szkoły nadal będzie miał obowiązek organizować zajęcia lub zajęcia zdalne dla uczniów klas IV-VIII i szkół ponadpodstawowych, którzy ze względu na rodzaj niepełnosprawności nie mogą uczyć się w domu.
1 lutego wejdzie w życie rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki, regulujące te kwestie.
Przedszkola i uczniowie klas I-III nadal od 1 lutego będą uczyć się stacjonarnie, a pozostali zdalnie.
Placówki, które prowadzą kształcenie zawodowe, mogą je realizować praktycznie z zachowaniem reżimu sanitarnego i odpowiedniej organizacji.
Nauka w szkołach i placówkach specjalnych
Uczniowie klas I-III szkół podstawowych specjalnych, również tych funkcjonujących w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych i podmiotach leczniczych oraz jednostkach pomocy społecznej realizują naukę stacjonarnie.
W sprawie uczniów starszych z klas IV-VIII szkół specjalnych oraz szkół ponadpodstawowych specjalnych, także tych działających w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, podmiotach leczniczych, jednostkach pomocy społecznej, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych dyrektorzy zadecydują o trybie nauczania.
Ograniczenie funkcjonowania, jak dotąd, nie będzie dotyczyło szkół podstawowych specjalnych i szkół ponadpodstawowych specjalnych, które działają w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii ze względu na ich specyfikę.
Więcej informacji na stronie MEiN.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Protest przeciwko absurdom polskiego orzecznictwa
- Korzystne zmiany w systemie orzekania o niepełnosprawności coraz bliżej
- Światowy Dzień Walki z Depresją: Jak dorosły może pomóc dziecku w kryzysie?
- Edukacja bez barier - Badaniu dotyczące wyzwań edukacyjnych stojących przed młodymi osobami z niepełnosprawnością wzrokową
- Klątwa Titonosa
Dodaj komentarz