Wrocław: Pracownicy Centrum Rehabilitacji ukończyli kurs języka migowego
Dla osoby niesłyszącej lub niedosłyszącej wizyta w przychodni czy szpitalu wiąże się niejednokrotnie z licznymi utrudnieniami w komunikacji. Aby wyjść naprzeciw potrzebom takich pacjentów, wrocławski ośrodek BMK Centrum Rehabilitacji zorganizował trzymiesięczny kurs podstaw języka migowego dla 10 pracowników placówki.
Dzięki szkoleniu pracownicy poznali ok. 600 podstawowych znaków i zwrotów używanych w języku migowym, które pomogą im w porozumieniu się z niesłyszącymi pacjentami.
– Na kursie nauczyłam się, jak uzyskać od pacjenta podstawowe dane osobowe, jak przedstawić ofertę naszego centrum i w jaki sposób zaproponować herbatę – mówi Katarzyna, pracownica placówki. – Bardzo się cieszę z tej nowej umiejętności – dodaje.
Na zdjęciu: Zespół ośrodka BMK posługuje się nowymi
umiejętnościami, fot.: mat. prasowe
Jak wynika z szacunkowych danych, w Polsce ponad 900 tys. osób doświadcza problemów ze słuchem. Nieznajomość języka migowego wśród pracowników instytucji publicznych stwarza dla tej grupy poważną barierę w komunikacji.
– Mam nadzieję, że inne ośrodki we Wrocławiu i w całym kraju pójdą za przykładem BMK Centrum Rehabilitacji i przeszkolą swoich pracowników w języku migowym – mówi Olgierd Kosiba, członek Towarzystwa Osób Niesłyszących z Poznania oraz Polskiego Związku Głuchych. – Bardzo ważne jest, aby osoby niesłyszące nie czuły się jak obcokrajowcy we własnym kraju – podkreśla.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Ulga rehabilitacyjna dla osób niepełnosprawnych – co warto wiedzieć?
- Dlaczego kask rowerowy to nie tylko wybór – to obowiązek!
- ZUS: rehabilitacja lecznicza także dla osób z chorobami układu nerwowego oraz po wypadkach
- Komunikacja to prawo, nie przywilej. Fundacja Jim apeluje o systemowe wsparcie dla osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi
- Wystartowały zapisy do kolejnej, 12stej edycji biegu „Daj piątaka na dzieciaka”
Dodaj komentarz