Niepełnosprawni nauczą się słyszeć miasto
Poznańscy naukowcy przez trzy lata biegali po ulicach z superczułymi mikrofonami, nagrywając autobusy, tramwaje i rowery. Dzięki ich pracy powstała imponująca biblioteka dźwięków miasta, która oswoi niepełnosprawne dzieci z Sosnowca ze światem zewnętrznym.
Wszystko zaczęło się od telewizyjnego newsa, który zobaczyła Iwona Durek-Sypek, dyrektorka sosnowieckiego Zespołu Szkół Specjalnych nr 4. Dowiedziała się z niego, że Instytut Akustyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu pozyskał 2,7 mln zł z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na stworzenie bazy miejskich dźwięków, które posłużyłyby osobom niewidomym w nauce orientacji przestrzennej. Natychmiast skontaktowała się z kierującym projektem prof. Edwardem Hojanem, który zgodził się udostępnić dźwiękową bibliotekę sosnowieckim uczniom i pomóc w stworzeniu w ich szkole pracowni terapii dźwiękiem. Pomysł spodobał się spółce ArcelorMittal, która wyłożyła na wyposażenie pracowni 40 tys. zł.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Integracja to zawsze byli ludzie
- Nowa perspektywa i szansa na życie dla pacjentów ze stwardnieniem zanikowym bocznym (ALS)
- Nie możemy dłużej czekać! Marszałek Szymon Hołownia apeluje o rozpoczęcie prac nad ustawą o asystencji osobistej
- Wiśnik CUP. To już 10 LAT!
- RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów.
Dodaj komentarz