Niepełnosprawni nauczą się słyszeć miasto
Poznańscy naukowcy przez trzy lata biegali po ulicach z superczułymi mikrofonami, nagrywając autobusy, tramwaje i rowery. Dzięki ich pracy powstała imponująca biblioteka dźwięków miasta, która oswoi niepełnosprawne dzieci z Sosnowca ze światem zewnętrznym.
Wszystko zaczęło się od telewizyjnego newsa, który zobaczyła Iwona Durek-Sypek, dyrektorka sosnowieckiego Zespołu Szkół Specjalnych nr 4. Dowiedziała się z niego, że Instytut Akustyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu pozyskał 2,7 mln zł z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na stworzenie bazy miejskich dźwięków, które posłużyłyby osobom niewidomym w nauce orientacji przestrzennej. Natychmiast skontaktowała się z kierującym projektem prof. Edwardem Hojanem, który zgodził się udostępnić dźwiękową bibliotekę sosnowieckim uczniom i pomóc w stworzeniu w ich szkole pracowni terapii dźwiękiem. Pomysł spodobał się spółce ArcelorMittal, która wyłożyła na wyposażenie pracowni 40 tys. zł.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
- PFRON wesprze organizacje pomagające powodzianom
- Już jest! Nowy numer „Integracji” w całości poświęcony komfortkom (PDF podstawowy i PDF dostępny)
- Instytut Wzornictwa Przemysłowego już po raz 31. organizuje Konkurs Dobry Wzór!
- Świadczenie wspierające. Zespoły najczęściej przyznają między 95 a 100 punktów
Co nowego
- RPO: Ludzie skarżą się na długie oczekiwanie na decyzje w sprawie świadczenia wspierającego. Jest odpowiedź Pełnomocnika
- Czy dodatek dopełniający będzie zgodny z konstytucją? Wątpliwości Biura Legislacyjnego Senatu
- Dodatkowy zasiłek opiekuńczy dla opiekunów dzieci z terenów dotkniętych powodzią
- Szach Mat w Bielsku-Białej – XXI Międzynarodowy Integracyjny Turniej Szachowy
- Oświadczenie o likwidacji Koalicji na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością
Dodaj komentarz