Pruszków: Alma poprawi obsługę niepełnosprawnych klientów?
Brak oznakowanej kasy z pierwszeństwem obsługi dla osób niepełnosprawnych i trudności w obsłudze samoobsługowego ważenia towarów to niektóre z problemów, jakie napotykają osoby starsze i niepełnosprawne w pruszkowskiej filii sklepu Alma Delikatesy.
- Tabliczki informujące o nazwie towaru i jego cenie są za małe. Na tabliczce o wymiarach zaledwie 55x25 mm umieszczone są nazwa towaru, kod kreskowy i cena. Dlatego też są one mało czytelne. W związku z tym nasi podopieczni i inni tacy klienci napotykają na poważne trudności w ich odczytaniu. Szczególnie dotyczy to towarów ulokowanych na najniższych półkach, tuż nad podłogą – pisze w liście do redakcji Zofia Czarkowska, przewodnicząca zarządu rejonowego Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów.
Justyna Zajączkowska, PR manager z Alma Market SA, zapewnia, że wszystkie sygnały dotyczące poprawy obsługi osób niepełnosprawnych i starszych w sklepach Alma są szczegółowo analizowane i w miarę możliwości wdrażane.
- Organizacja sprawnej obsługi klientów należy do zarządzających danymi jednostkami. Nie ma ściśle określonych regulacji prawnych, jakiej wielkości powinna być tabliczka pod produktem. Sprzedający nie ma także obowiązku posiadania na swoim terenie kasy pierwszeństwa obsługi dla osób niepełnosprawnych. Obowiązują tu jedynie zdroworozsądkowe zasady – wyjaśnia Michał Wałachowski, powiatowy rzecznik konsumentów z Pruszkowa.
Zajączkowska obiecuje, że niebawem poprawi się jakość obsługi w pruszkowskim sklepie. - Postaramy się, aby w Pruszkowie w najbliższym czasie pojawiły się oznaczenia dotyczące pierwszeństwa w obsłudze osób niepełnosprawnych. Pracujemy również nad zmianą systemu oznaczeń cen - tak, aby osoby słabiej widzące mogły je bez problemów odczytywać. Każdorazowo nasi pracownicy służą również pomocą i informacją dotyczącą cen – mówi Zajączkowska.
- Będziemy wdzięczni za spełnienie tych obietnic. Czekamy na ich wdrożenie, na pewno bardzo ułatwiłoby to osobom starszym i niepełnosprawnym robienie zakupów – mówi Czarkowska.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
- PFRON wesprze organizacje pomagające powodzianom
- Już jest! Nowy numer „Integracji” w całości poświęcony komfortkom (PDF podstawowy i PDF dostępny)
- Instytut Wzornictwa Przemysłowego już po raz 31. organizuje Konkurs Dobry Wzór!
- Świadczenie wspierające. Zespoły najczęściej przyznają między 95 a 100 punktów
Co nowego
- RPO: Ludzie skarżą się na długie oczekiwanie na decyzje w sprawie świadczenia wspierającego. Jest odpowiedź Pełnomocnika
- Czy dodatek dopełniający będzie zgodny z konstytucją? Wątpliwości Biura Legislacyjnego Senatu
- Dodatkowy zasiłek opiekuńczy dla opiekunów dzieci z terenów dotkniętych powodzią
- Szach Mat w Bielsku-Białej – XXI Międzynarodowy Integracyjny Turniej Szachowy
- Oświadczenie o likwidacji Koalicji na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością
Dodaj komentarz