NFZ: wyroby medyczne w ramach teleporady

Narodowy Fundusz Zdrowia informuje, że możliwe jest w czasie ogłoszonego stanu epidemicznego w Polsce wystawienie zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne w ramach teleporady.
Po pozytywnej weryfikacji zlecenia pacjent otrzyma od wystawiającego zlecenie informację o wygenerowanym przez system numerze zlecenia telefonicznie, poprzez email czy sms.
Jeśli zlecenie zostanie wystawione w formie papierowej, należy je potwierdzić w oddziale NFZ. Można to zrobić w dowolnie wybranym oddziale również elektronicznie lub poprzez skan czy fax.
Po zweryfikowaniu zlecenia przez NFZ pacjent lub osoba uprawniona (lekarz, felczer, pielęgniarka, fizjoterapeuta) otrzyma informację o wygenerowanym przez system numerze zlecenia np. telefonicznie lub poprzez email.
Zlecenie można zrealizować w sklepie medycznym lub aptece po podaniu numeru zlecenia i numeru PESEL pacjenta lub w przypadku pacjentów bez PESEL daty urodzenia – bez wydruku papierowego.
Pacjent podpisuje tylko dokument potwierdzenia odbioru wyrobu medycznego. Jeśli wyrób dostarczy firma kurierska, dopuszczalne jest niepotwierdzenie odbioru przez pacjenta (potwierdzenia dostawy dokonuje osoba dostarczająca przesyłkę, a apteka lub sklep ortopedyczny zachowuje dokument potwierdzający dostawę).
Sklep medyczny lub apteka musi posiadać umowę z NFZ na realizację zaopatrzenia w wyroby medyczne wydawane na zlecenie oraz dostęp do systemu e-ZWM.
NFZ podkreśla, że jest możliwość rozliczenia zrealizowanych zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne po pozytywnej weryfikacji dokumentów rozliczeniowych poprzez system teleinformatyczny czy np. fax.
Podstawa prawna: rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego (Dz. U. z 2020 r. poz. 433, 441 i 461).
Komentarze
-
Bartek
19.03.2020, 22:24. Bezsensowne jest tylko to że zlecenie jest wydawane bez wychodzenia z domu jako teleporada a i tak ktoś musi iść do sklepu medycznego czy apteki....odpowiedz na komentarz
Polecamy
Co nowego
- Poznaliśmy najlepszych sportowców Warszawy
- Światowy Dzień Walki z Depresją: Jak dorosły może pomóc dziecku w kryzysie?
- Samotność mnie dusi i przytłacza – mówią seniorzy dzwoniący pod numer Telefonu Zaufania dla Osób Starszych
- Protest przeciwko absurdom polskiego orzecznictwa
- Korzystne zmiany w systemie orzekania o niepełnosprawności coraz bliżej
Dodaj komentarz