Stomia nie wyklucza – sesja bielizny dla stomiczek z Marianną Kowalewską
Operacja wyłonienia stomii niesie za sobą wiele wątpliwości, dotyczących zmiany dotychczasowego trybu i stylu życia. Obawy budzi także dalsze życie intymne oraz możliwość zajścia w ciążę. Wbrew pozorom stomia nie oznacza rezygnacji z dotychczasowych aktywności i planów. Aktorka Marianna Kowalewska jest przykładem na to, że stomia nie wyklucza i w żaden sposób nie ogranicza w korzystaniu z życia.
Marianna Kowalewska to jedna z najbardziej obiecujących polskich aktorek młodego pokolenia, znana z serialu „Pułapka”, „Rojst”. Usłyszała diagnozę – wrzodziejące zapalenie jelita grubego. Wydawać się mogło, że stomia, która uratowała aktorce życie, miała uniemożliwić pracę artystyczną. Tak się jednak nie stało. Marianna Kowalewska nie zwalnia tempa – gra w teatrze, serialach, śpiewa oraz, by zrzeszać i łączyć kobiety, założyła sklep internetowy z bielizną - Tutti. Jest to pierwsza w Polsce marka bieliźniana, która oprócz zestawów koronkowych i lnianych sukienek, produkuje również specjalistyczną bielizną dla stomiczek.
- O mojej chorobie i stomii mówię otwarcie. Chciałabym, by każdy, kto z tego powodu zmaga się z wykluczeniem, mógł w pełni rozpocząć realizację swoich marzeń i pasji. Pragnę nieść wsparcie tym, którzy wstydzą się wychodzić z domu, realizować swoje zamierzenia zawodowe lub po prostu zwyczajnie umawiać się na randki. Stomia przy odpowiedniej pielęgnacji i dobrze dobranej bieliźnie naprawdę w niczym nie przeszkadza – komentuje Marianna Kowalewska.
Marianna Kowalewska
Nie ma się czego wstydzić!
Wynikiem współpracy Marianny Kowalewskiej z fundacją STOMAlife jest specjalna sesja zdjęciowa stomiczek. Zgłoszenia chętnych kobiet zbierano z całej Polski, a finalnie sześć dziewczyn wraz z Marianną wzięło udział w bieliźnianej sesji zdjęciowej.
- Na co dzień, z powodu choroby, zdarzają się sytuacje, gdy czuję dyskomfort i pewną niezręczność. Bardzo się cieszę, że wzięłam udział w sesji wraz z innymi dziewczynami. Przed obiektywem poczułam zaskakującą pewność siebie i kobiecość – podkreśla Marta Rozbicka-Wasiak, uczestniczka sesji zdjęciowej.
W efekcie powstała seria inspirujących zdjęć, które podkreślają kobiece piękno i pozytywną energię. Stomia nie musi ograniczać – stomiczki mogą nosić bieliznę odpowiadającą ich potrzebom, a przy tym czuć się zmysłowo i komfortowo. Zdjęcia wykonała fotograf Ada Zielińska.
- Pragniemy uświadomić społeczeństwu, że stomia nie jest wstydliwym tematem. Coraz więcej znanych osób, w tym Marianna, otwiera się i pokazuje, że prawdziwe życie wygląda mniej barwnie niż to opisane w kolorowych mediach. Okazuje się, że mają problemy realne, które również mogą być tabu. Pamiętajmy, że stomiczki, tak jak zdrowe kobiety, mają prawo czuć się dobrze, kobieco i zmysłowo. Właśnie w tym chcemy im pomóc – dodaje Magdalena Piegat, wiceprezes fundacji STOMAlife.
Sytuacja stomików w Polsce
Szacuje się, że w Polsce żyje ponad 50 tysięcy osób z wyłonioną stomią. Liczba ta wzrosła o 25 proc. zaledwie w ciągu ostatnich 5 lat. Biorąc pod uwagę, że tendencja zachorowań na nowotwory, które są jedną z głównych przyczyn wyłaniania stomii jest rosnąca, prognozuje się, iż tego typu operacje również będą coraz częstsze.
Według badań Polacy uważają, że stomia nie stanowi medycznej przeszkody do podejmowana pracy zawodowej (85 proc.), uprawiania seksu (83 proc.), podróży samolotem (76 proc.), czy spożywania normalnych posiłków (75 proc.).
Mimo że stomicy i stomiczki spotykają się z ogólną akceptacją społeczeństwa, według Polaków nie ma jednoznacznego przyzwolenia dla odsłaniania worka stomijnego w codziennych strojach (42 proc.) lub na plaży (42 proc.). Co czwarta osoba jest też przekonana, że stomia wyklucza z życia towarzyskiego i skraca życie.
Więcej fotografii z sesji ze stomiczkami już wkrótce na www.stomalife.pl, oficjalnym Instagramie Marianny Kowalewskiej @mariankakowalewska oraz na www.tutti.store.
Ekipa zdjęciowa:
- Ada Zielińska - znana ze sławnego zdjęcia pochodu Marszu Niepodległości w 2018r. oraz zdjęcia tłumu czarnych parasolek w dniu Czarnego Marszu 2016r.
- Paula Jarosz - druga stylistka Edyty Górniak, współpracująca z magazynami "Gala", "Viva"
- Przemek Smoliński - charakteryzator, współpracuje z telewizjami: "Netflix", "TVN" czy "TVP2"
- Dominika Wronowska - charakteryzatorka, współpracuje z telewizjami "Polsat" "TVN"
- Maria Jeleniewicz - właścicielka firmy Marinelle Make up
Dodaj odpowiedź na komentarz
Polecamy
Co nowego
- Dorabiasz do świadczenia z ZUS-u? Dowiedz się jak zrobić to bezpiecznie
- Immunoterapie wysokiej skuteczności od początku choroby – czy to już obowiązujący standard postępowania w SM?
- Nowa przestrzeń w DPS-ie „Kombatant”
- Instytut Głuchoniemych z umową na modernizację
- Mattel® dostosowuje swoje kultowe gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów!
Komentarz