Łódż: Dni otwarte "Kolorowego Przedszkola"
Niepubliczne „Kolorowe Przedszkole” dla Dzieci o Specjalnych Potrzebach Rozwojowych w Łodzi przy ul. Kościelnej 6, prowadzone przez Fundację Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat”, zaprasza na dni otwarte, które odbędą się w dniach 6 – 10 czerwca 2011 r. w godzinach od 10.00 – 15.00.
Program spotkań obejmuje przedstawienie wiodących metod pracy wykorzystywanych w przedszkolu, a także udział w zajęciach edukacyjnych, sesji ruchowej - prowadzonej zgodnie z metodą nauczania kierowanego - oraz zajęciach z integracji sensorycznej. Ponadto uczestnicy spotkania będą mieli możliwość konsultacji ze specjalistami: rehabilitantem, psychologiem i logopedą, zyskają również szansę poznania nowoczesnych programów komputerowych, wykorzystywanych w tym przedszkolu w czasie terapii pedagogicznej i psychologicznej.
"Kolorowe Przedszkole" to wyjątkowy projekt łączący zajęcia wspomagające rozwój ruchowy dzieci z zajęciami edukacyjnymi. Placówka pracuje metodą nauczania kierowanego, jest w pełni dostosowana do potrzeb dzieci niepełnosprawnych oraz wyposażona w atestowane meble Pető i sprzęt rehabilitacyjny.
Aby ułatwić przedszkolakom odkrywanie świata, stosuje się wspomagające metody pracy, tj.: metoda „ruchu rozwijającego” Weroniki Sherborne, integracja sensoryczna, muzykoterapia, metoda „dobrego startu” Marty Bogdanowicz, programy aktywności Knillów, metoda ośrodków pracy Marii Grzegorzewskiej, metoda stymulacji polisensorycznej.
Innowacyjność i wyjątkowość przedszkola polega na stałej transmisji internetowej zajęć (tak zwanej e-rehabilitacji), która aktywizuje rodziców do pracy z dziećmi w domu i przygotowuje ich do roli prowadzących zajęcia w ramach programu nauczania kierowanego. E-rehabilitacja obejmuje bezpłatnym zasięgiem całą Polskę i może z niej skorzystać każdy, kto posiada komputer, po zalogowaniu na stronie www.kolorowyswiat.pl.
Pobyt dzieci w przedszkolu jest bezpłatny, a maluchy znajdują fachową opiekę rehabilitacyjną, logopedyczną, psychologiczną i pedagogiczną oraz grupę kolegów i koleżanek, która zapobiega ich społecznej izolacji. Dzięki temu dzieci mają możliwość powtarzania nowo nabytych umiejętności w różnorodnych zabawach oraz sytuacjach życia codziennego.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Integracja to zawsze byli ludzie
- Nowa perspektywa i szansa na życie dla pacjentów ze stwardnieniem zanikowym bocznym (ALS)
- Nie możemy dłużej czekać! Marszałek Szymon Hołownia apeluje o rozpoczęcie prac nad ustawą o asystencji osobistej
- Wiśnik CUP. To już 10 LAT!
- RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów.
Dodaj komentarz