Dzieci odebrały nagrody w ogólnopolskim konkursie „uDOSTĘPniacze”
Nagrody w ogólnopolskim konkursie dla uczniów szkół podstawowych „uDOSTĘPniacze”, mającym zwrócić uwagę na potrzeby osób z niepełnosprawnością w ich otoczeniu, wręczyła w poniedziałek, 14 października, wiceminister MIiR Małgorzata Jarosińska-Jedynak.
Zwyciężyli uczniowie z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Głuchołazach, drugie miejsce zdobył zespół ze Szkoły Podstawowej im. Michała Okurzałego w Zagórowie, trzecie przyznano dzieciom ze Szkoły Podstawowej nr 7 im. Wojska Polskiego w Lesznie.
Likwidacja przeszkód
Konkurs zorganizowało Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju w maju tego roku. Przeprowadzono go w stu szkołach podstawowych. Uczniowie biorący udział w konkursie mieli za zadanie odnaleźć bariery w swoim otoczeniu, które utrudniają codzienne funkcjonowanie osobom z niepełnosprawnościami. Wskazywali m.in. na za wysokie krawężniki, strome schody, brak podjazdów i wind, ale także brak pomocy czy zrozumienia. Wspólnie zastanawiali się, jak usunąć przeszkody, które uprzednio zidentyfikowali.
- Dziękuję za postawę, za zaangażowanie, za kreatywność i za poszukiwanie możliwości, aby wasze szkoły, parki, miejsca zamieszkania, muzea czy kina były dostępne, by cały nasz kraj stawał się dostępny dla wszystkich – powiedziała wiceminister podczas gali wręczenia nagród w MIiR.
Zaangażowanie dzieci
Konkurs wzbudził duże zainteresowanie wśród dzieci. Wzięcie w nim udziału poprzedzało przeprowadzenie lekcji wychowawczych w szkołach. Łącznie z tematem zapoznało się ponad sześć tysięcy uczniów z całej Polski – podało MIiR.
- To świetny pomysł, uwrażliwia dzieci. Zaczęły one zwracać uwagę na swoje otoczenie, na swoją najbliższą okolicę. Przyczepiały kartki informujące o zagrożeniach i barierach, na które mogą napotkać każdego dnia osoby z niepełnosprawnościami, rysowały plakaty. Nasza szkoła weźmie udział w konkursie również w przyszłym roku – powiedziała nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 103 w Warszawie Marzena Dubowska.
- Oceniając nadesłane zgłoszenia, widzieliśmy, jak wiele serca i pracy zostało włożone w ich przygotowanie oraz to, jak chętnie uczniowie angażują się w projekty, w ramach których mogą pomóc innym ludziom – powiedziała wiceminister Jarosińska-Jedynak.
Oprócz nagród dla laureatów – bezprzewodowych głośników – dla wszystkich uczestników konkursu przewidziano warsztaty z dostępności, z udziałem osób z niepełnosprawnościami.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
- PFRON wesprze organizacje pomagające powodzianom
- Już jest! Nowy numer „Integracji” w całości poświęcony komfortkom (PDF podstawowy i PDF dostępny)
- Instytut Wzornictwa Przemysłowego już po raz 31. organizuje Konkurs Dobry Wzór!
- Świadczenie wspierające. Zespoły najczęściej przyznają między 95 a 100 punktów
Co nowego
- Wieliczka: Festiwal Kultury bez Barier w Muzeum Żup Krakowskich
- RPO: Ludzie skarżą się na długie oczekiwanie na decyzje w sprawie świadczenia wspierającego. Jest odpowiedź Pełnomocnika
- Czy dodatek dopełniający będzie zgodny z konstytucją? Wątpliwości Biura Legislacyjnego Senatu
- Dodatkowy zasiłek opiekuńczy dla opiekunów dzieci z terenów dotkniętych powodzią
- Szach Mat w Bielsku-Białej – XXI Międzynarodowy Integracyjny Turniej Szachowy
Dodaj komentarz