„Wolność!”. Testujemy elektryczną przystawkę do wózka Techlife W1 [WIDEO]
Poruszanie się na wózku aktywnym po polskich drogach i chodnikach to nie jest łatwa sprawa. Nierówna nawierzchnia, krawężniki, jesienią liście, a zimą śnieg – to wszystko sprawia, że nawet krótka droga może być prawdziwym wyzwaniem dla mięśni. Dlatego coraz więcej osób decyduje się na zakup dodatkowego napędu elektrycznego, na który przysługuje dofinansowanie z PFRON. Testujemy jeden z nich – Techlife W1.
Przystawka z napędem elektrycznym to rozwiązanie, na które decyduje się coraz więcej wózkowiczów. Łatwe w obsłudze i intuicyjne urządzenie sprawia, że zwykły wózek manualny zyskuje zalety wózka elektrycznego – łatwiej poruszać się nim na trudniejszej nawierzchni, pokonuje drobne nierówności terenu, a także zyskuje dodatkową prędkość – słowem: codzienne poruszanie staje się dużo łatwiejsze!
Jednym z przodujących produktów tego typu jest napęd Techlife W1, określany często liderem wśród wszystkich dostępnych urządzeń tego typu w Europie.
Napęd do zadań specjalnych
Wśród jego zalet można wymienić m.in. silnik elektryczny o mocy aż 350 W. Dzięki niemu, a także akumulatorowi marki LG o pojemności 11,6 Ah, wyposażony w ten napęd wózek może osiągać prędkość nawet 25 km/h! Jedno ładowanie akumulatora starcza zaś na pokonanie 30 km. Dzięki mocnemu silnikowi możliwe jest też pokonywanie przeszkód terenowych nawet o 15-stopniowym nachyleniu.
Ponadto Techlife W1 wyposażony jest w koło 12-calowe oraz terenowy bieżnik, co pozwala na komfortowe poruszanie się po nieutwardzonej nawierzchni (np. szutrowych drogach czy żwirowych alejkach) oraz pokonywanie takich stałych elementów polskiego krajobrazu, jak krawężniki czy dziury w drodze. Użytkownicy docenią też trzy biegi, możliwość jazdy wstecznej i śledzenia parametrów – stanu naładowania akumulatora oraz liczby przejechanych kilometrów.
Bezpieczeństwo i wygoda
Konstruktorzy napędu Techlife W1 zadbali też o kwestie bezpieczeństwa. Napęd wyposażony jest w podwójne tarczowe hamulce i oświetlenie o mocy 200 lumenów. Oczywiście każde urządzenie ma własny, unikatowy kluczyk, który zapewnia blokadę zapłonu osobom nieupoważnionym.
Bezpieczne i komfortowe jest też ładowanie akumulatora. Dzięki modułowej konstrukcji, można go wyjąć i naładować bez wnoszenia całego urządzenia.
Również montaż przystawki nie jest skomplikowany. Wystarczy zbliżyć się wózkiem do napędu, a następnie zacisnąć obejmy na konstrukcji wózka. Potem wystarczy podnieść kierownicę.
Zdobądź dofinansowanie!
Napęd kosztuje w sumie 6900 zł – z czego aż 5000 zł można uzyskać w ramach programu PFRON Aktywny samorząd.
O dofinansowanie napędu elektrycznego do wózka manualnego mogą się starać osoby z niepełnosprawnością narządu ruchu, które złożą wniosek do 31 sierpnia! Wszystkie informacje na temat potrzebnych dokumentów i szczegółowych zasad przyznawania dofinansowania można znaleźć na stronie specjalnego Funduszu. Tam też można znaleźć i złożyć wszystkie potrzebne wnioski.
Dodaj odpowiedź na komentarz
Polecamy
Co nowego
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w #Guttmanny2024
- „Chciałbym, żeby pamięć o Piotrze Pawłowskim trwała i żeby był pamiętany jako bohater”. Prezydent wręczył nagrodę Wojciechowi Kowalczykowi
- Jak można zdobyć „Integrację”?
- Poza etykietkami... Odkrywanie wspólnej ludzkiej godności
- Toast na 30-lecie
Komentarz