Warszawa-Śródmieście zyska nowy dostępny punkt obsługi mieszkańców
19 sierpnia br. śródmiejska delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich rozpocznie funkcjonowanie w nowej lokalizacji. Obsługa w zakresie wydawania praw jazdy oraz dowodów osobistych, rejestracji pojazdów, spraw meldunkowych i obywatelskich odbywać się będzie w nowoczesnym i przestronnym punkcie przy ul. Kruczkowskiego 2, dostępnym także dla osób z niepełnosprawnością.
- Liczba mieszkańców załatwiających sprawy w Śródmieściu zwiększa się każdego roku. Urząd m.st. Warszawy obsługuje obecnie w naszej dzielnicy niemal 18 tys. osób każdego miesiąca. Niestety punkty przy ul. Nowogrodzkiej 43, ul. Mariańskiej 5 oraz Al. Jerozolimskich 28 są zbyt małe, aby zapewnić mieszkańcom komfort – są oni często zmuszeni do oczekiwania na swoją kolej w zatłoczonych pomieszczeniach. Nowa siedziba delegatury, dzięki swojej przestronności, umożliwi rozwiązanie tego problemu, przy jednoczesnym znacznym podniesieniu jakości obsługi – mówi burmistrz Śródmieścia Aleksander Ferens.
- Przygotowywanie wnętrz rozpoczęliśmy od dokładnej analizy sugestii przekazywanych przez mieszkańców oraz pracowników urzędu. Pomieszczenia będą nie tylko cieszyć oko, ale przede wszystkim zapewnią maksymalną funkcjonalność – niezależnie od tego, czy mieszkańcy odwiedzą nas sami, czy z dziećmi – dodaje Krzysztof Krakowiecki-Kulesza, Dyrektor Biura Administracji i Spraw Obywatelskich Urzędu m.st. Warszawy.
Brak barier
We w pełni klimatyzowanym obiekcie, spełniającym wysokie standardy bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych, wydzielona została strefa oczekiwania na obsługę, a także kącik dziecięcy. Znajdziemy tu także rozwiązanie dobrze znane warszawiakom – system internetowej rezerwacji dokładnego terminu wizyty oraz bieżącego podglądu stanu obsługi. Dzięki niemu w zapomnienie odchodzi konieczność pobrania numerka dopiero po wejściu do urzędu i długiego oczekiwania na swoją kolej. System rezerwacji dostępny jest pod adresem www.rezerwacje.um.warszawa.pl. Jej dokonanie nie jest jednak warunkiem obsługi. Do dyspozycji osób preferujących system tradycyjny pozostaje automat biletowy znajdujący się przy głównym wejściu.
Komfortowa obsługa zostanie zapewniona mieszkańcom niezależnie od stopnia ich sprawności – punkt przy ul. Kruczkowskiego 2 wolny jest od przeszkód architektonicznych. Osoby niesłyszące załatwią tu swoje sprawy bez problemów wynikających z bariery komunikacyjnej dzięki dostępności elektronicznego tłumacza języka migowego.
Z uwagi na kwestie logistyczne związane ze zmianą siedziby, 14 oraz 16 sierpnia br. śródmiejska delegatura BAiSO ograniczy obsługę mieszkańców do wydawania dokumentów. Kompleksowa obsługa w zakresie spraw realizowanych przez delegaturę zostanie wznowiona 19 sierpnia br. Obsługa mieszkańców w zakresie pozostałych spraw (realizowanych przez Urząd Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy) odbywać się będzie bez utrudnień w dotychczasowych siedzibach przy ul. Nowogrodzkiej 43 oraz ul. Nowy Świat 39.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Dorabiasz do świadczenia z ZUS-u? Dowiedz się jak zrobić to bezpiecznie
- Immunoterapie wysokiej skuteczności od początku choroby – czy to już obowiązujący standard postępowania w SM?
- Nowa przestrzeń w DPS-ie „Kombatant”
- Instytut Głuchoniemych z umową na modernizację
- Mattel® dostosowuje swoje kultowe gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów!
Dodaj komentarz