Joanna Mazur i Michał Stawicki ambasadorami kampanii „Zobacz. Niewidome dzieci”
Produkcją spotu Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza” inauguruje start nowej kampanii społecznej. Ambasadorem kampanii jest niewidoma biegaczka, mistrzyni w biegu na 1500 m Joanna Mazur i jej przewodnik Michał Stawicki.
Spot jest jednym z elementów realizowanej przez Stowarzyszenie „Tęcza” kampanii społecznej „Zobacz. Niewidome dzieci”. Jest to kolejna edycja kampanii mającej na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy dzieci niewidomych i słabowidzących, zwłaszcza tych ze złożoną niepełnosprawnością. W poprzedniej edycji kampanii ambasadorem była wybitna aktorka filmowa i teatralna, Danuta Stenka.
- Kontynuujemy tradycję i w tym roku do naszej kampanii zaprosiliśmy wyjątkową biegaczkę, która zachwyciła nas hartem ducha, talentem i wytrwałością Joannę Mazur i jej przewodnika Michała Stawickiego, którzy są dla nas wielką inspiracją – mówi Anna Witarzewska, prezes Stowarzyszenia „Tęcza”.
W spocie „Razem sięgnijmy po medal” wystąpiła Joanna Mazur i jej przewodnik Michał Stawicki oraz podopieczni Stowarzyszenia: 3-letni Filip, 6-letnia Anastazja, 5-letni Filip oraz 7-letni Julek.
Spełnić marzenia
Joanna Mazur biega z przewodnikiem i opaską na oczach, w totalnej ciemności. Każdego dnia pokonuje mnóstwo barier, spełnia swoje marzenia i udowadnia, że niepełnosprawność nie może nas wykluczyć w dążeniu do realizacji marzeń. O spełnianie marzeń niewidomych dzieci chcą walczyć autorzy tegorocznej kampanii.
Spot promujący kampanię w bezpośrednim przekazie zwraca uwagę na niepełnosprawne niewidome i słabowidzące dzieci, podopiecznych Stowarzyszenia „Tęcza”, które bez swojego „przewodnika” nie mają szansy iść samodzielnie przez życie.
- Wady wzroku i niepełnosprawność dotyczą dużej grupy naszego społeczeństwa. Ale brak wzroku nie musi być ograniczeniem. Dzieci ze Stowarzyszenia „Tęcza” również jak ja nie widzą, przez całe swoje życie potrzebują wsparcia życzliwych im osób. Nasz udział w kampanii to możliwość zwrócenia uwagi, że dzięki wsparciu razem możemy sięgnąć po medal, który dla każdego niepełnosprawnego dziecka jest czymś innym, dla jednego dziecka to pierwsze słowo, gest, uśmiech, a dla innych pierwsze samodzielnie postawione kroki, na które rodzice czekają często latami – to są medale, po które sięgają dzieci każdego dnia, a my cieszymy się, jeśli w jakikolwiek sposób będziemy mogli ich wesprzeć – mówi Joanna Mazur.
- Bez wahania przyjęliśmy z Joasią zaproszenie do kampanii społecznej „Zobacz. Niewidome dzieci”, wspólnie chcemy wspierać takie inicjatywy. Stowarzyszenie „Tęcza” wspiera niewidome i słabowidzące dzieci od niemal 30 lat, cieszymy się, że mogliśmy bliżej poznać podopiecznych oraz cały zespół terapeutów, którzy każdego dnia starają się pokonywać bariery i realizować marzenia dzieci. Wspólnie możemy wspierać tych, którzy na co dzień mają w życiu trudniej – dodaje Michał Stawicki.
Wszystko pro bono
Wszystkie osoby zaangażowane w produkcję spotu, w tym obsługa produkcyjna oraz aktorzy wzięli udział pro bono. Spot nagrywany był w Ośrodku dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących ze sprzężoną niepełnosprawnością prowadzonym przez Stowarzyszenie „Tęcza” w Warszawie.
Producentem spotu jest Aleksandra Waga-Mizera i Ewelina Kiliszek, reżyserem i autorem scenariusza jest Jan Świetlik. Kierownikiem planu była Joanna Milewska, za kolorystkę spotu odpowiada Łukasz Skórski, a za dźwięk Ania Roku, za światło i sprzęt odpowiedzialny był Radek Płoszajski. Muzykę do spotu skomponował Konrad Mizera. O make up i stylizację zadbał Sławek Oszajca. Serwis foto i dokumentację zdjęciową wykonał Filip Żołyński. Za kreację graficzną kampanii odpowiada OLMEKA CREATION HOUSE.
Stowarzyszenie „Tęcza” od 29 lat pomaga osobom niewidomym i słabowidzącym. Głównym celem działalności Stowarzyszenia jest objęcie kompleksową opieką dzieci niewidomych i słabowidzących od urodzenia, często przez całe ich życie, a także wczesne wykrywanie niepełnosprawności wzrokowej i jej zapobieganie oraz wspieranie rodzin. Stowarzyszenie prowadzi w Warszawie trzy placówki rehabilitacyjno-edukacyjne dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością wzroku i dodatkowymi schorzeniami, niesamodzielnych i wymagających stałego wsparcia.
Kampanię społeczną „Tęczy” można śledzić w Internecie, na portalach społecznościowych oraz na antenie Telewizji Polskiej.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Dorabiasz do świadczenia z ZUS-u? Dowiedz się jak zrobić to bezpiecznie
- Immunoterapie wysokiej skuteczności od początku choroby – czy to już obowiązujący standard postępowania w SM?
- Nowa przestrzeń w DPS-ie „Kombatant”
- Instytut Głuchoniemych z umową na modernizację
- Mattel® dostosowuje swoje kultowe gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów!
Dodaj komentarz