Nowa publikacja: ''Hotele bez barier, Przystosowanie dla osób niepełnosprawnych''
W Poznaniu, nakładem wydawnictwa Albus, ukazała się książka "Hotele bez barier, Przystosowanie dla osób niepełnosprawnych". Publikacja poświęcona jest problematyce przystosowania obiektów hotelarskich do potrzeb osób niepełnosprawnych. Skierowana jest do hotelarzy, gestorów bazy hotelarskiej, architektów, uczniów szkół hotelarskich oraz członków komisji kategoryzacyjnych.
Autorem publikacji jest Zenon Błądek, współautorami Włodzimierz Błądek i Sławomir Manikowski. Są oni członkami pracowni architektonicznej "PALLADIUM", która powstała w styczniu 1992 r. Na przestrzeni lat 90. biuro wyspecjalizowało się głównie w projektowaniu obiektów hotelowych oraz biurowo-bankowych. Członkowie pracowni, tworząc nowe projekty, opierają się na obowiązujących europejskich standardach funkcjonalnych, formalnych oraz estetycznych.
Książka ma objętość 136 stron. Znajdują się w niej zarówno szczegóły dotyczące sposobów przystosowania poszczególnych pionów obsługowych w hotelu, jak i ogólne informacje dotyczące problematyki osób niepełnosprawnych w Polsce i Unii Europejskiej.
Co ważne, omówiono nie tylko polskie regulacje prawne, ale również wymagania unijne. We wstępie autorzy omawiają rozwój statutu prawnego osób niepełnosprawnych w Polsce i w Unii Europejskiej. Książka zawiera 68 rycin i fotografii zaprojektowanych oraz zrealizowanych obiektów.
Publikacja poświęca szczególnie dużo miejsca wyposażeniu zgodnemu z przepisami dotyczącymi przystosowania obiektów hotelarskich do potrzeb gości niepełnosprawnych.
We wstępie czytamy: Niepełnosprawność nie powinna być rozumiana tylko jako rezultat określonych dysfunkcji, ale raczej jako wynik barier społecznych, ekonomicznych i technicznych na jakie napotyka osoba niepełnosprawna w środowisku fizycznym.
Turystyka i hotelarstwo, nie tyle z dobrej woli, czy dla wspaniałomyślnego gestu, ile z racji swej ogólnej dostępności, muszą być przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wynika to z przepisów prawa budowlanego, ustawy o usługach turystycznych i rozporządzeń wykonawczych.
Spis treści:
I. Wstęp
II. Wprowadzenie
1. Osoby niepełnosprawne w Unii Europejskiej
2. Osoby niepełnosprawne w Polsce
3. Rodzaje niesprawności
III. Elementy antropometryczne i ergonomiczne (wymiarowe podstawy przystosowań)
IV. Podstawowe elementy przystosowania obiektów hotelowych do potrzeb osób niepełnosprawnych
1. Elementy zagospodarowania zewnętrznego
2. Węzeł wejściowy, recepcja, punkty obsługowe
3. Komunikacja pozioma
4. Komunikacja pionowa
5. Jednostki mieszkalne
6. Hotelowe węzły higieniczno-sanitarne (w.h.s.)
7. Pion gastronomiczno-żywieniowy
8. Pion wielofunkcyjny
9. Rekreacja wewnętrzna i zewnętrzna oraz obszary integracji społecznej
V. Krajowe podstawy formalno-prawne związane z przystosowaniem obiektów hotelarskich do potrzeb osób niepełnosprawnych
VI. Bibliografia
Informacje na temat sprzedaży:
PALLADIUM ARCHITEKCI - BŁĄDEK, MANIKOWSKI
Ul. Morawskiego 1/6, 60-239 Poznań
Tel. 0*61 66 11 012, faks: 0*61 66 27 159
e-mail: redakcja@albus.poznan.pl
www.albus.poznan.pl
Źródło: publikacja Hotele bez barier, www.albus.poznan.pl
Opracowanie: Maria Rubersz
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
- PFRON wesprze organizacje pomagające powodzianom
- Już jest! Nowy numer „Integracji” w całości poświęcony komfortkom (PDF podstawowy i PDF dostępny)
- Instytut Wzornictwa Przemysłowego już po raz 31. organizuje Konkurs Dobry Wzór!
- Świadczenie wspierające. Zespoły najczęściej przyznają między 95 a 100 punktów
Co nowego
- Dodatkowy zasiłek opiekuńczy dla opiekunów dzieci z terenów dotkniętych powodzią
- Szach Mat w Bielsku-Białej – XXI Międzynarodowy Integracyjny Turniej Szachowy
- Choroba Gauchera - wizytówka polskiego podejścia do chorób ultrarzadkich
- Green Industry Summit 2024
- Usługi opiekuńcze droższe nawet o 3140 zł. Zastępca RPO apeluje w sprawie osób pobierających świadczenie wspierające
Dodaj komentarz