Na stacji Łódź-Widzew: kładka i tory ciągle do remontu
W sobotę urzędnicy uroczyście otworzyli przebudowany budynek dworca Łódź Widzew. Czy powiększone poczekalnie i dwa nowe parkingi wystarczą, by przez cztery lata była to główna kolejowa stacja Łodzi, i jak to wpłynie na życie widzewian?
Przebudowa dworca i jego okolic związana jest z przejęciem przez stację ruchu z Dworca Fabrycznego, który w marcu zostanie zamknięty i wyburzony. Aby jednak dworzec Łódź Widzew był w stanie obsłużyć tak dużą liczbę pasażerów, trzeba go było przystosować. Powstało dodatkowe skrzydło, w którym znajdują się kasy biletowe, informacja dla podróżnych oraz poczekalnia. W drugiej części jest miejsce na kiosk i punkt gastronomiczny. Wzmocniono także drogi dojazdowe, powstały dodatkowe przystanki MPK i wybudowano dwa parkingi - jeden na 150, drugi na 200 pojazdów.
- Podróżni od dworca zaczynają swoją wizytę na kolei. Ważne, żeby był on ciepły, dostępny i zachęcał do korzystania z PKP, a nie, jak często bywało dotychczas, odpychał - mówił w czasie otwarcia dworca Łódź Widzew minister infrastruktury Cezary Grabarczyk.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
- PFRON wesprze organizacje pomagające powodzianom
- Już jest! Nowy numer „Integracji” w całości poświęcony komfortkom (PDF podstawowy i PDF dostępny)
- Instytut Wzornictwa Przemysłowego już po raz 31. organizuje Konkurs Dobry Wzór!
- Świadczenie wspierające. Zespoły najczęściej przyznają między 95 a 100 punktów
Co nowego
- Wniosek o świadczenie interwencyjne przez internet, w placówce ZUS lub punkcie mobilnym
- (Nie)widoczność Potrzeb – ale nie możecie, czy nie chcecie zobaczyć?
- „Nie gadaj, tylko się zbadaj!” – PZU zachęca do profilaktyki onkologicznej
- PFRON wesprze organizacje pomagające powodzianom
- Polska myśl technologiczna zmienia świat
Dodaj komentarz