Na stacji Łódź-Widzew: kładka i tory ciągle do remontu
W sobotę urzędnicy uroczyście otworzyli przebudowany budynek dworca Łódź Widzew. Czy powiększone poczekalnie i dwa nowe parkingi wystarczą, by przez cztery lata była to główna kolejowa stacja Łodzi, i jak to wpłynie na życie widzewian?
Przebudowa dworca i jego okolic związana jest z przejęciem przez stację ruchu z Dworca Fabrycznego, który w marcu zostanie zamknięty i wyburzony. Aby jednak dworzec Łódź Widzew był w stanie obsłużyć tak dużą liczbę pasażerów, trzeba go było przystosować. Powstało dodatkowe skrzydło, w którym znajdują się kasy biletowe, informacja dla podróżnych oraz poczekalnia. W drugiej części jest miejsce na kiosk i punkt gastronomiczny. Wzmocniono także drogi dojazdowe, powstały dodatkowe przystanki MPK i wybudowano dwa parkingi - jeden na 150, drugi na 200 pojazdów.
- Podróżni od dworca zaczynają swoją wizytę na kolei. Ważne, żeby był on ciepły, dostępny i zachęcał do korzystania z PKP, a nie, jak często bywało dotychczas, odpychał - mówił w czasie otwarcia dworca Łódź Widzew minister infrastruktury Cezary Grabarczyk.
Komentarze
brak komentarzy
Dodaj komentarz