Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Napęd elektryczny do wózka inwalidzkiego – polska premiera

07.12.2018
Autor: art. sponsorowany
Elektryczna jednokołowa przystawka napędzająca wózek ręczny stoi na brukowanej ulicy

Rok 2018 to bez wątpienia rok innowacji w branży wózków elektrycznych. Po dużym poruszeniu, jakie przyniósł wózek Airwheel H3S, swoją propozycję dla osób z niepełnosprawnością przedstawia firma Techlife ze swoim modelem W1.

Techlife W1 to napęd elektryczny zakładany do tradycyjnych wózków inwalidzkich. Jest to rozwiązanie dobrze już rozwinięte u naszych zachodnich sąsiadów, lecz praktycznie niedostępne w Polsce. Tym bardziej cieszy wprowadzenie do naszego kraju tego produktu, dającego nowe, naprawdę duże możliwości.

Stojący w parku wózek ręczny z podłączonym z przodu napędem elektrycznym

Jak to działa?

Wystarczy podjechać wózkiem do napędu, następnie zapiąć ramiona napędu na nogach wózka. Następnie wystarczy włączyć pojazd, dodać gazu i można cieszyć się pokonywaniem wielu kilometrów. Najlepiej to działanie pokaże film:

Gdybyśmy mieli do czegoś porównać system działania napędu, byłby to skuter.

Techlife W1 posiada duże koło, tarczowe hamulce, kierownicę z wyświetlaczem i manetką gazu.

Mężczyzna jedzie przez park ręcznym wózkiem inwalidzkim kierując podłączoną z przodu elektryczną przystawką napędzającą całość

Najważniejsze parametry oraz korzyści płynące z korzystania z tego typu rozwiązań:

  • Akumulator – 11 Ah zapewnia zasięg do 30 km, akumulator jest wyciągany, można go więc niezależnie ładować (bez konieczności zabierania całego urządzenia np. do domu czy garażu).
  • Prędkość maksymalna – 25km/h. Może ona być kontrolowana za pomocą wyświetlacza w 3-stopniowej skali.
  • Wyświetlacz do śledzenia aktualnego stopnia naładowania akumulatora, przebiegu czy aktualnej prędkości.
  • Bieg wsteczny, możliwość jazdy w tył oraz użycia go do pokonywania stromych podjazdów.
  • Oświetlenie – 200 lumenów włączane z pozycji kierownicy oświetli nam drogę.
  • Silnik o mocy 350 W, pokonuje podjazdy do 15 stopni oraz poradzi sobie z rozpędzeniem wózka z osobą o wadze do 120 kg.
  • Koła – 12-calowe z terenowym bieżnikiem.
  • Czas ładowania 4 h, podwójny tarczowy hamulec, wbudowany klakson.

Mężczyzna na wózku ręcznym jedzie przez park z podłączonym z przodu wózka napędem

Skoro znamy już kluczowe parametry tego pojazdu, warto pochylić się nad mnogością jego zastosowań.

  • Szybka decyzja, jaki wózek jest nam bardziej potrzebny, poruszając się samochodem możemy korzystać zarówno z wózka ręcznego, jak i w przypadku dużych odległości podłączyć napęd elektryczny.
  • Łatwość transportowania. Napęd elektryczny zajmuje niewiele miejsca i mieści się w każdym samochodzie, w związku z tym z łatwością przyjdzie nam transport samochodem.
  • Łatwość zmiany wózka ręcznego w elektryczny, połączenie zajmuje kilka sekund.
  • Możliwość jazdy w trudnym terenie, napęd poradzi sobie zarówno na kostce brukowej, trawie, jak i drodze nieutwardzonej. Pokona również krawężnik.

Mężczyzna na ręcznym wózku inwalidzkim z podpiętym z przodu napędem elektrycznym wjeżdża na mostek w parku

Odsyłamy do strony producenta, gdzie znajdą Państwo jeszcze więcej informacji na temat tego produktu.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

  • Cena
    .
    14.08.2020, 19:13
    Wszystko ładnie pięknie ale...Jest takie coś jak dofinansowanie na taki sprzęt tak samo jak na wózki...Ten sprzęt kosztuje 7k - po wszystkich dofinansowaniach (80%) my dokładamy tylko 20% ceny czyli w tym przypadku TYLKO 1400 więc nie rozumiem skąd to oburzenie?
    odpowiedz na komentarz
  • Leszek Zaremba
    Leszek
    25.06.2020, 10:16
    Jestem zachwycony, ale jeszcze nie znam ceny?
    odpowiedz na komentarz
  • Swietne
    Franciszek
    12.12.2018, 12:39
    Bardzo fajnie to wygląda :) i parametry też ma niezłe, obserwuje te produkty u Włoskich i Niemieckich producentów, jeśli ktoś uważa ze cena jest duża niech obejrzy sobie firmy klaxon czy triride zmieni szybko zdanie. Pomyślę nad tym na jesień
    odpowiedz na komentarz
  • tetra
    marcin
    10.12.2018, 12:01
    A czy dla 4-kończynowego porażenia jest? No i cena...ludzie dla kogo ta cena? Za baterie i kółeczko z silniczkiem? reszta to kawałek ramy aluminiowej z mocowaniami i podzespoły od roweru....w sumie 6900? powiem tak - max to 2500zł...wszystko.
    odpowiedz na komentarz
  • Jak się sprawuje?
    Joanna
    09.12.2018, 18:27
    Bardzo fajny sprzęt. Czy ktoś kto już użytkuje taki napęd mógłby podzielić się opinią???:)
    odpowiedz na komentarz
  • A polscy producenci to co?!
    Dynia
    08.12.2018, 18:39
    Szkoda, że nie piszecie o facecie który robi ludziom takie przystawki za 2.800 zł, w Polsce, w miejscowości pod Warszawą i to od wielu lat, więc o jakiej nowości piszecie? Jest na Facebooku, pod nazwą "zrobie tobie pojazdy elektryczne". Czlowiek, który pomaga, a nie zdziera pieniądze. Te przystawki które tak reklamujecie kosztują nawet 14 tys. Ja się pytam za co?
    odpowiedz na komentarz
  • Tylko dla kogo?
    JEDRULA
    08.12.2018, 14:51
    Tak to fajna zabawka. Proszę tylko rzucić okiem na cenę - w promocji kosztuje teraz 6.900 zł. (po promocji 7.900 zł). Za nieco ponad 8.000 zł można było kupić porównywalny napęd (mowa o parametrach, wizualnie wygląda trochę inaczej) F-my "Tanalski" z Łodzi. Niestety nie potrafię docenić wyjątkowej myśli technicznej, która sytuowałaby ten przyrząd na tak wysokim poziomie cenowym. Może ktoś wyjaśni nie tylko niepełnosprawnym w czym tkwi tajemnica ...?
    odpowiedz na komentarz
  • Chce
    Krystyna
    07.12.2018, 17:24
    Bardzo fajna sprawa, widziałam tego typu urządzenia nie raz w Holandii, fajnie że są u nas dostępne i to w normalnej cenie.
    odpowiedz na komentarz
  • Jedna wada:
    Kr
    07.12.2018, 16:26
    ...jako on piesza prosze o dodanie potencjalnym kupcom, ze z tym czyms z chodnika na ulice maja sie przeniesc. Moze byc wozek elektryczny, ale o predkosci porownywalnej z czlowiekiem 5-6km/h. To cos jest formalnie juz motorowerem.
    odpowiedz na komentarz
Prawy panel

Wspierają nas