Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Dostępność w bankowości. Certyfikat dla oddziału Banku BGŻ BNP Paribas

29.05.2018
Autor: Redakcja
Maciej Chlebowski, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży w Banku BGŻ BNP Paribas i Piotr Pawłowski

Nowoczesna bankowość to nie tylko aplikacje mobilne, możliwość korzystania z usług finansowych przez internet czy telefon. To przede wszystkim inne podejście do klienta – również tego z niepełnosprawnością. Właśnie za takie podejście certyfikat OBIEKT BEZ BARIER otrzymała placówka Banku BGŻ BNP Paribas przy ulicy Francuskiej w Warszawie.

Bank może być miejscem, w którym świadczy się usługi, ale też przestrzenią spotkania, w której klient ma być traktowany podmiotowo – takie jest główne założenie modernizacji placówek należących do Banku BGŻ BNP Paribas. Wzorcowy pod tym względem jest oddział przy ulicy Francuskiej 47 na warszawskiej Saskiej Kępie.

Kluczowa w tym procesie zmiany jest dostępność dla osób z niepełnosprawnością, które z założenia mają mieć możliwość komfortowego korzystania z usług banku. Dzięki współpracy z Integracją, placówka ta przeszła audyt dostępności, który zakończył się przyznaniem jej certyfikatu OBIEKT BEZ BARIER.

Dostępność to nowy standard

- Postanowiliśmy jeszcze bardziej otworzyć się na klientów z niepełnosprawnością – podkreślał odbierając certyfikat Maciej Chlebowski, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży w Banku BGŻ BNP Paribas. – Mamy już przygotowany zespół ludzi pracujących w obsłudzem, a także odpowiednie procedury. Teraz czeka nas przystosowanie placówek, które zlokalizowane są w różnych budynkach – zarówno w nowoczesnych obiektach, jak i przedwojennych kamienicach – zaznaczył Maciej Chlebowski.

Placówka przy Francuskiej jest więc wyposażona m.in. w odpowiednio zaprojektowaną pochylnię, dostosowaną toaletę i obniżoną ladę, co daje możliwość sprawnego skorzystania z usług choćby przez osoby poruszające się na wózku. Bank BGŻ BNP Paribas planuje wprowadzić podobne dostosowania w kolejnych oddziałach rozsianych po całym kraju.

Nie tylko architektura

- Chodzi nam nie tylko o sprawy czysto architektoniczne. Chcemy zadbać również o osoby z niepełnosprawnością wzroku i słuchu. Choćby poprzez urządzenia samoobsługowe i usługę wideo tłumacza – powiedział po otrzymaniu certyfikatu Maciej Chlebowski.

Dyrektor Chlebowski wskazał, że otrzymanie tego wyróżnienia to znak zachęcający do dalszej pracy nad dostępnością, ale też informacja, iż dotychczasowe starania są doceniane i przynoszą wymierne rezultaty.

Integracyjny znak jakości

Certyfikat OBIEKT BEZ BARIER potwierdza pełną dostępność architektoniczną obiektu dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności: poruszających się na wózku, niewidomych, słabowidzących, czy niesłyszących. To czytelna wskazówka, że obiekt jest przyjazny także dla osób starszych, o ograniczonej możliwości poruszania się lub osób przemieszczających się z małymi dziećmi. Do tej pory ten integracyjny znak jakości otrzymały m.in. Lotnisko Chopina, Pałac Prezydencki, Centrum Obsługi Pasażera na dworcu Łódź Fabryczna i Centrum Pieniądza. W tym roku certyfikat został wpisany na listę akredytowanych standardów systemu certyfikacji WELL – najbardziej prestiżowego standardu dla nieruchomości komercyjnych.

Komentarz

  • Żenada
    Obiektywnie
    21.03.2019, 23:55
    Przebrzydła, żenująca reklama. Standardy obsługi osób powinny być już codziennością, a nie haczykiem żeby złapać nowego klienta... klient jak klient czy na wózku czy z jedną nogą jest taki sam, ale pokazywanie tego z przekazem spełniania marzeń przez wzięcie kredytu! Naprawdę wspolczucie dla osoby która na taki pomysł wpadła ...

Dodaj odpowiedź na komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin
Prawy panel

Wspierają nas