Sport i technologia. Takich spotów jeszcze nie widzieliście!
Zmagania złotej paraolimpijki w filmiku „Dobre Szanse” (ang. „Good Odds”) i prezentacja nowych technologii dla osób z niepełnosprawnością w „Hymnie Mobilności” (ang. „Mobility Anthem”) to dwa filmiki Toyoty, które pojawiły się na Super Bowl, największym sportowym wydarzeniu w Ameryce. Spoty powstały w ramach projektu „Mobilność dla Wszystkich” (ang. „Mobility for All”), którego misją jest umożliwienie wszystkim swobody poruszania się.
Można zostać mistrzem
Zaledwie minutowy filmik pn. „Good Odds” (w wolnym tłumaczeniu „Dobre/Sprawne/Równe Szanse”) pokazuje drogę na szczyt ośmiokrotnej złotej medalistki paraolimpijskiej, Lauren Woolstencroft.
Spot rozpoczyna się od momentu, gdy kobieta w szpitalu bierze z łóżka niemowlę i trzyma je w górze – wtedy wyraźnie można zobaczyć, że dziecko nie ma przedramienia, a jego nogi kończą się poniżej kolan. Następnie pojawiają się krótkie ujęcia z życia Lauren: mała dziewczynka chodzi po dywanie na kolanach, płacze zjeżdżając na nartach już na protezach, dziewczynka w wieku szkolnym trenuje balet. Już jako nastolatka Lauren wraz z kolegą zjeżdżają na nartach, śmigając wśród drzew. Dziewczyna jednak wywraca się i uderza pięścią w śnieg. Od tego momentu spot przedstawia jedynie zmieszane ujęcia ciężkich ćwiczeń na siłowni i trenowania jazdy na nartach. Ostatecznie Lauren mija metę, zdejmuje okulary i uśmiecha się.
Spot pojawił się na Super Bowl – corocznym finałowym meczu o mistrzostwo w futbolu amerykańskim zawodowej ligi National Football League.
Mobilne rozwiązania dla każdego
Innym przykładem filmiku, w którym Toyota promuje ruch i niepełnosprawność jest spot „Mobility Anthem” („Hymn Mobilności”), koncentrujący się na szerszym przesłaniu misji Toyoty, aby oferować rozwiązania mobilne dla wszystkich ludzi.
Pojawiające się w filmiku produkty koncernu to m.in.: Ibot, czyli skuter napędzany na cztery koła, pozwalający na poruszanie się w każdym terenie oraz umożliwia podniesienie użytkownika na wysokość rozmówcy czy robot, który ma za zadanie wspierać osoby z ograniczoną mobilnością rąk i/lub nóg w codziennych czynnościach w domu.
Spot „Mobility Anthem”, 30 sek.
30-sekundowy filmik jest skróconą wersją 2-minutowego spotu. Zawiera historie stu osób z niepełnosprawnością w wieku od 1 do 100 lat, korzystających z nowych rozwiązań Toyoty. Możemy w nim zobaczyć dziecko stawiające swoje pierwsze kroki, nastolatkę, która zdała egzamin na prawo jazdy, mężczyznę na wózku grającego w koszykówkę, czy starszą kobietę, korzystającą z pomocy robota.
Mobilność dla wszystkich
Jakiś czas temu Toyota stworzyła projekt „Mobilność dla wszystkich”, prezentujący: nowoczesne rozwiązania, czyli produkty firmy, dla osób z niepełnosprawnością oraz zaangażowanie koncernu w sport paraolimpijski i promocję zawodników z niepełnosprawnością. Głównym hasłem projektu jest: „Świat oferuje nieograniczone możliwości. Korzystaj z nich, nawet jeśli nie możesz użyć swoich nóg ani polegać na swoich zmysłach”.
Cały spot „Mobility Anthem”
Toyota sponsoruje także Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie od ośmiu lat. Reklamy są kontynuacją globalnej kampanii „Start Your Impossible” (Zacznij Swoje Niemożliwe), która rozpoczęła się w październiku 2017 roku i włącza firmę jako dostawcę rozwiązań „mobilności” dla każdego. Kampania ma na celu pokazanie prawdziwych historii sportowców olimpijskich i paraolimpijskich, dla których najważniejsze wartości to pokora, ciężka praca oraz nie poddawanie się.
- Toyota uważa, że mobilność wykracza daleko poza samochody, a ruch jest prawem człowieka. Ta kampania jak i nasza międzynarodowa współpraca z Międzynarodowymi Komitetami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi są odzwierciedleniem naszego zaangażowania w zapewnianie wszystkim swobody przemieszczania się – podsumowuje Ed Laukes, wiceprezes grupy marketingowej Toyoty Motor Północnej Ameryki.
http://creativity-online.com/work/toyota-2018-super-bowl--good-odds/53797
Polecamy
Co nowego
- Dorabiasz do świadczenia z ZUS-u? Dowiedz się jak zrobić to bezpiecznie
- Immunoterapie wysokiej skuteczności od początku choroby – czy to już obowiązujący standard postępowania w SM?
- Nowa przestrzeń w DPS-ie „Kombatant”
- Instytut Głuchoniemych z umową na modernizację
- Mattel® dostosowuje swoje kultowe gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów!