Uroczy chłopiec z zespołem Downa nową twarzą marki Gerber
Tegorocznym laureatem corocznego konkursu firmy Gerber na dziecięcego bohatera jej reklam, został 18-miesięczny Lucas Warren z Georgii (USA). Rodzina chłopca dostanie 50 tys. dolarów nagrody, a jego podobizna pojawi się w kampaniach reklamowych oraz na produktach tej firmy przez kolejny rok. To pierwsze dziecko z zespołem Downa, które wygrało w tym konkursie.
Mama chłopca, Courtney Warren, dodała na Instagramie zdjęcie uśmiechniętego synka i oznaczyła je konkursowym hasztagiem. Mały Lucas z Dalton w stanie Georgia przekonał sędziów swoim „promiennym uśmiechem” i został wybrany spośród 140 tys. zgłoszeń do ósmej edycji konkursu Gerbera.
- Zwycięski uśmiech Lucasa i jego radosna ekspresja podbiły nasze serca. Jesteśmy zachwyceni, że to właśnie on wygrał – powiedział Bill Partyka, dyrektor generalny firmy Gerber.
Misja Lucasa
- Jesteśmy dumni z tego, że Lucas ma szansę szerzyć radość nie tylko wśród tych, z którymi przebywa na co dzień, ale i przekazywać ją ludziom z całego świata – podkreśliła szczęśliwa mama chłopca.
Courtney ma nadzieję, że jej syn będzie postrzegany nie tylko jako chłopiec z zespołem Downa, ale także jako zabawne, energiczne dziecko, które kocha muzykę i towarzystwo.
- Może i ma zespół Downa, ale po pierwsze jest Lucasem – zaznaczyła Courtney. – Ma wspaniałą osobowość, a w swoim rozwoju pokonuje kolejne kamienie milowe. Mamy nadzieję, że gdy dorośnie i to zobaczy, będzie z siebie dumny i nie będzie wstydził się swojej niepełnosprawności.
- Mamy też nadzieję, że wpłynie na wszystkich – zwróci uwagę na społeczność osób ze specjalnymi potrzebami i pomoże wielu ludziom zaakceptować siebie, przeciwdziałając wykluczeniu – dodał tata Lucasa, Jason Warren. – Tak jak wszyscy, mają potencjał, aby zmieniać świat.
Będziesz dumny, jak ja
Katie Driscoll jest założycielką i prezeską organizacji „Changing the Face of Beauty” (ang. „Zmieniając Oblicze Piękna”), której celem jest promowanie równych szans osób z różnymi niepełnosprawnościami w reklamach i mediach. Jak twierdzi Driscoll, marki takie jak Gerber mają moc zmieniania przyszłości społeczności osób z niepełnosprawnością poprzez branie pod uwagę mniejszości jako konsumentów w reklamach.
- Jeśli marki będą pokazywać dzieci z niepełnosprawnością, będą jednocześnie przekazywać społeczeństwu informację o ich wartościowości – powiedziała Katie Driscoll.
91-letnia Ann Cook, pierwsza „twarz” znanego dziecięcego loga Gerbera, złożyła serdeczne gratulacje Lucasowi i jego rodzinie.
- Wiem, że będziesz dumny z reprezentowania Gerbera w tym roku, tak jak ja przez ostatnie 90 lat – podkreśliła.
Komentarze
-
poza Francją
12.02.2018, 09:01Te reklamy pewnie nie będą rozpowszechnione we Francji, gdzie w roku 2016 sąd wydał decyzje o zakazie publikowania wizerunku uśmiechniętych osób z zespołem Downa, aby nie urazić uczuć kobiet, które (zgodnie z prawem) usunęły ciążę , w przypadku dziecka z zespołem Downa. To tak do wiadomości jak to "nowocześnie" jest w krajach zachodnich.odpowiedz na komentarz -
Zuzanna
09.02.2018, 21:55Bardzo ciekawy artykuł :)odpowiedz na komentarz
Polecamy
Co nowego
- „Matki pingwinów”. Dostaliśmy dużo, ale serialami nie rozwiąże się systemowych problemów
- Warszawa wspiera osoby w kryzysie psychicznym
- Znamy wyniki rekrutacji do programu pilotażowego MEN
- Aktywnie szukaj pracy z Centrum Integracja Warszawa
- Incluvision: Połączmy się! Wirtualne Targi Pracy – wydarzenie wspierające inkluzywność na rynku pracy
Dodaj komentarz