Miejskie porady konsumenckie w centrach handlowych
W sobotę, 18 listopada w godz. 11–18 w Centrum Handlowym Atrium Reduta, w ramach kampanii Miejskiego Rzecznika Konsumentów „Masz Prawo”, w punktach konsultacyjnych warszawiacy skorzystają z nieodpłatnych porad prawnych w sprawach konsumenckich.
Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów szukającym bezpłatnej pomocy prawnej, a zarazem chcąc umożliwić warszawiakom dotarcie do informacji z zakresu praw konsumentów nie tylko w urzędzie, ale też poza jego murami, Miejski Rzecznik Konsumentów m.st. Warszawy zaprasza do odwiedzenia punktów konsultacyjnych zorganizowanych w warszawskich Centrach Handlowych.
Na pytania mieszkańców odpowiedzą eksperci Miejskiego Rzecznika Konsumentów, w najbliższą sobotę, 18 listopada, w godz. 11-18 w Centrum Handlowym Atrium Reduta (punkt konsultacyjny przy infopunkcie, naprzeciwko głównego wejścia od Al. Jerozolimskich). Następne spotkanie odbędzie się również w sobotę, 25 listopada, w godz. 11-18 w Centrum Handlowym Atrium Promenada (punkt konsultacyjny przy infopunkcie, naprzeciwko wejścia od ul. Ostrobramskiej).
Skuteczne działania budują świadomość
Realizowana w latach 2016 – 2017, kampania „Masz prawo” ma charakter edukacyjno-informacyjny, jest kontynuacją dotychczasowych działań rzecznika, jednak w nieco innej formule. Kampania ta jest skierowana do szerszej grupy odbiorców, a jej celem jest wzrost świadomości mieszkańców stolicy w zakresie praw konsumentów i wiedzy o mechanizmach rynkowych. Kampania została zrealizowana w trzech odsłonach tematycznych dotyczących: zwrotu towaru, nieuczciwych praktyk, z jakimi można się spotkać przy zawieraniu umów oraz zasad reklamowania produktów wadliwych.
Ważnym elementem kampanii są spotkania ekspertów MRK w warszawskich centrach handlowych. Do tej pory skorzystało z nich wielu warszawiaków, a miejski punkt konsultacyjny cieszył się dużym zainteresowaniem mieszkańców, którzy zgłaszali się z konkretnymi problemami i pytaniami z zakresu praw konsumenckich.
Wysoka skuteczność działań
Rozwijający się intensywnie rynek stosuje coraz nowocześniejsze formy komunikacyjne i techniki marketingowe, które są trudne do rozpoznania przez konsumentów – słabszych uczestników rynku. Warunkiem świadomego uczestniczenia konsumentów w rynku jest zasób wiedzy i posiadanie niezbędnych informacji. Corocznie z różnych form działań rzecznika korzystają dziesiątki tysięcy mieszkańców Warszawy. Najliczniej udzielane są porady i informacje. Rzecznik podejmuje także setki interwencji, występując do przedsiębiorców, ponadto udziela konsumentom pomocy w dochodzeniu roszczeń na drodze sądowej. Najwięcej zgłaszanych problemów dotyczy reklamacji towarów, świadczenia usług telekomunikacyjnych, wykonywania umów zawieranych z bankami. Podejmowane przez rzecznika działania, negocjacje prowadzone z przedsiębiorcami przynoszą pozytywne efekty. Ponad 60 proc. spraw prowadzonych przez rzecznika zakończyło się pomyślnym dla konsumenta zakończeniem sporu.
W latach 2006 – 2017 z pomocy rzecznika skorzystało 270 898 mieszkańców Warszawy, udzielono 240 225 porad, w 18 683 sprawach rzecznik podjęła działania interwencyjne, sporządzono 7 222 opinii i wyjaśnień oraz 1 523 pozwów do sądu. Przed sądem rzecznik działa łącznie na rzecz 3 245 konsumentów, w 183 postępowaniach, w tym 7 grupowych.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w #Guttmanny2024
- „Chciałbym, żeby pamięć o Piotrze Pawłowskim trwała i żeby był pamiętany jako bohater”. Prezydent wręczył nagrodę Wojciechowi Kowalczykowi
- Jak można zdobyć „Integrację”?
- Poza etykietkami... Odkrywanie wspólnej ludzkiej godności
- Toast na 30-lecie
Dodaj komentarz