Zapuść wąsa w #wąstopadzie!
Fundacja „Wygrajmy Zdrowie” zorganizowała listopadową kampanię „Wąstopad”, zachęcającą mężczyzn do zapuszczania wąsów. Ma to być znak wsparcia dla pacjentów chorujących na „męskie” nowotwory. Mężczyźni nie muszą żyć o sześć lat krócej niż kobiety. Razem możemy to zmienić! Wystarczy, że dołączysz się do akcji informacyjnej na temat profilaktyki tych nowotworów.
Rak prostaty to drugi najczęściej występujący nowotwór złośliwy u mężczyzn w Polsce. W skali roku stwierdza się ok. 9 tys. nowych zachorowań i 4 tys. zgonów.
W pierwszych stadiach nowotwór rozwija się w zasadzie bezobjawowo, bo jedynymi symptomami są te, podobne do przerostu prostaty – trudności przy oddawaniu moczu czy częstomocz. U niezdiagnozowanego pacjenta w ostatniej fazie nowotworu występują takie objawy jak: krwiomocz, bóle krocza, okolicy lędźwiowej i podbrzusza, nietrzymanie moczu.
Dodatkowo mężczyźni z mutacją genu HOXB13 posiadają zwiększone ryzyko wystąpienia raka prostaty o ok. 20 razy niż osoby bez tej mutacji.
Zapuść. Pokaż. Wspieraj
Jak można zmienić nieubłagane statystki? Robiąc badania profilaktyczne oraz zachęcać innych do wizyt lekarskich. Jeśli nie osobiście - to przez powszechnie odwiedzane portale społecznościowe. Właśnie tak postąpiła Fundacja „Wygrajmy zdrowie”, która zaprasza do wzięcia udziału w akcji „#Wąstopad” pod hasłem „Zapuść. Pokaż. Wspieraj”. Kampania motywuje Polaków do zapuszczania wąsów w szczytnym celu – jest to bowiem znak przypominający o profilaktyce „męskich” nowotworów oraz wspierający pacjentów z tego rodzaju rakiem. Do akcji dołączył muzyk, wokalista i kompozytor Bartosz Szymoniak „Bartas”. Dołącz także i Ty na Facebooku!
Inną inicjatywą związaną z „męskich sprawami” jest akcja „Movember Polska” Fundacji Kapitana Światełko. Projekt ten mobilizuje wielu celebrytów do promowania badań. Tegoroczną edycję wspiera drużyna piłkarzy ręcznych Wybrzeże Gdańsk.
#Movember?
Ideę zapuszczania wąsów jako symbolu wsparcia mężczyzn chorych na raka zapoczątkowali dwaj przyjaciele z Australii Travis Garone i Luke Slattery.
Pewnego dnia spotkali się w barze. W trakcie rozmowy zadali sobie pytanie: „Skoro wąsy wyszły z mody to jak moglibyśmy przywrócić ten trend?”. Udało im się znaleźć 30-stu śmiałków, gotowych podjąć „wąsowe” i męskie wyzwanie, czyli po prostu zapuścić wąsy. Celem była słuszna sprawa – wąsy miały się stać symbolem wsparcia mężczyzn chorych na nowotwory oraz zachęcenia młodych mężczyzn do badań profilaktycznych.
I tak właśnie narodziła się akcja #Movember, a następnie w 2003 roku Fundacja #Movember, której nazwa powstała z połączenia angielskich słów „november” (pl. „listopad”) i „moustache” (pl. „wąsy”).
Akcja zapuszczania wąsów stała się hitem nie tylko w Australii, ale zasięgiem objęła także m.in.: Stany Zjednoczone, Kanadę, Czechy, Hiszpanię, Wielką Brytanię, Izrael, Południową Afrykę czy Tajwan.
Mężczyźni! Dołączcie do „wąsotopadowej” akcji na Facebook’u w wydarzeniu „Wąstopad”
Więcej Informacji możecie znaleźć na fanpagu Fundacji Wygrajmy Zdrowie oraz Movember Polska.
Pamiętajcie! Akcja trwa tylko do końca listopada!
Komentarze
-
ZAMIAST ZLIKWIDOWAĆ
13.11.2017, 07:40ZAMIAST ZLIKWIDOWAĆ PUŁAPKĘ RENTOWĄ,ONI PISZĄ O WĄSACH......odpowiedz na komentarz
Polecamy
Co nowego
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w #Guttmanny2024
- „Chciałbym, żeby pamięć o Piotrze Pawłowskim trwała i żeby był pamiętany jako bohater”. Prezydent wręczył nagrodę Wojciechowi Kowalczykowi
- Jak można zdobyć „Integrację”?
- Poza etykietkami... Odkrywanie wspólnej ludzkiej godności
- Toast na 30-lecie
Dodaj komentarz