Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Proces przewozu osoby niepełnosprawnej w pociągach Spółki Koleje Wielkopolskie

02.11.2017
Autor: artykuł sponsorowany, fot. materiał prasowy KW
kobieta na wózku elektrycznym wychodzi z pociągu

Polityka Spółki Koleje Wielkopolskie związana jest z podnoszeniem jakości świadczonych usług i podejmowaniem wszelkiego rodzaju działań, aby zrealizować zamierzony przejazd podróżnego.

Spółka wskazuje podróżnym, że wcześniejsze powiadomienie, przynajmniej z 48-godzinnym wyprzedzeniem, jest uzasadnione i pozwala przeprowadzić wywiad, dzięki któremu możliwe jest określenie, jaka forma pomocy będzie potrzebna. Więcej informacji o osobie o ograniczonej sprawności, która będzie podróżowała, to danie nam szansy na przygotowanie, np. zmiany rodzaju środka transportowego, zorganizowanie asysty, otwarcie drogi specjalnej itp. Wymaganie z 48-godzinnym wyprzedzeniem zgłoszenia wynika z ROZPORZĄDZENIA (WE) NR 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r.

Zgłoszenie przejazdu

Pasażerowie o ograniczonej możliwości poruszania się wymagają niezawodności całego łańcucha transportowego. Jedno brakujące ogniwo, jak np. niedziałająca winda/ podnośnik w pociągu lub przejście między peronami, które można pokonać tylko po schodach, mogą sprawić, że podróż stanie się niemożliwa. Wszystkie pociągi Spółki Koleje Wielkopolskie są w pełni przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, pojazdy są wyposażone w windy lub podnośniki, a w przestrzeni dedykowanej osobom niepełnosprawnym i ich opiekunom – specjalnie przystosowane toalety.

Zgłoszenie o udzielenie pomocy podczas planowanego przejazdu pasażerowie mogą kierować w różny, dogodny dla siebie sposób poprzez:

  1. Dyspozyturę Spółki – na adres e-mail: dyspozytura@koleje-wielkopolskie.com.pl,
  2. Infolinię Spółki – 61 27 92 778: czynna w godzinach 7:00–22:00,
  3. Formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej Spółki,
  4. Zgłoszenie osobiste w siedzibie Spółki.

Jakie informacje zamieścić w mailu?

Po wysłaniu e-mailem zgłoszenia podróżny dostaje odpowiedź o przyjęciu zgłoszenia do realizacji. Podróżny, zgłaszając swój przejazd, powinien przekazać następujące informacje:

  • imię i nazwisko,
  • adres e-mail,
  • numer telefonu,
  • liczbę osób, które będą odbywały przejazd,
  • rodzaj niepełnosprawności,
  • informacje,
  • czy osoba porusza się na wózku inwalidzkim (jakim?) lub czy używa innego sprzętu ułatwiającego poruszanie się (jakiego?),
  • data podróży,
  • stacje odjazdu/przyjazdu,
  • godzina odjazdu/przyjazdu wybranego połączenia.

Osoby o widocznej niepełnosprawności ruchowej, w tym poruszające się na wózku, a także osoby niewidome, które nie posiadają ważnego biletu, oraz osoby o ograniczonej sprawności poruszania się nie muszą zgłaszać się do obsługi w celu jego nabycia. Bilet kupują podczas kontroli bez dodatkowej opłaty.

W pociągach wydzielone są specjalne miejsca przeznaczone dla osób podróżujących na wózkach inwalidzkich – piktogram na szybie pojazdu jednoznacznie wskazuje, którym wejściem należy wsiąść do pociągu. Zatem osoby niepełnosprawne nie muszą, jeśli tego nie chcą, przesiadać się na siedzenia, w które wyposażone są pojazdy, i mogą całą podróż odbyć bezpiecznie, korzystając ze swojego sprzętu. Wszystkie wejścia do pojazdów, korytarze i przedsionki dostosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zapraszamy do korzystania z przejazdów pociągami Kolei Wielkopolskich.


Partnerem materiału są

Logo Kolei Wielkopolskich

Komentarz

  • na plus
    Stasiek
    06.11.2017, 15:21
    to dobra i potrzeba wiadomość. Dziękujemy.

Dodaj odpowiedź na komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin
Prawy panel

Wspierają nas