Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Ruszyła kampania informacyjna otwartości Poczty na pracowników i klientów z niepełnosprawnością

11.10.2017
Autor: Mateusz Różański, fot. Poczta Polska
placówka Poczty Polskiej

- Od momentu podpisania porozumienia z PFRON i Ministerstwem Rodziny Pracy Polityki Społecznej poziom zatrudnienia osób z niepełnosprawnością wzrósł o 10 proc. i wynosi w tej chwili około 1200 osób. Co ciekawe najwięcej z nich to listonosze – powiedział Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej, podczas konferencji inaugurującej kampanię informacyjną „Poczta Polska bez barier”, która odbyła się w środę, 11 października. To wspólne działanie Poczty Polskiej, Ministrstwa Infrastruktury i Budownictwa i Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej.

- Chcę pogratulować tej dobrej decyzji, która pokazuje, że współpraca, jaką nawiązaliśmy z Pocztą Polską w marcu, z deklaracji zamienia się w konkretne działania. I w ten sposób Poczta buduje ważne dla spółki zaufanie i swoją wiarygodność – powiedziała o rozpoczęciu kampanii Minister Rodziny Pracy i Polityki Spolecznej, Elżbieta Rafalska.

Szefowa MRPiPS wskazała na to, że nowa kampania wpisuje się w działania jej resortu na rzecz poprawy sytuacji osób z niepełnosprawnością.

- Przykład współpracy między naszymi resortami pokazuje bardzo pozytywną tendencję. Do tej pory bolączką funkcjonowania państwa była resortowość, teraz widzimy, że jest jej coraz mniej – podsumowała minister Rafalska podjęte działania przez Pocztę, ale też jej resort oraz Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa.

Mniej barier, więcej pracowników z niepełnosprawnością

Kampania łączy w sobie trzy działania: akcję informacyjną, otwarcie na pracowników z niepełnosprawnością i likwidację barier architektonicznych w placówkach poczty.

- Od momentu podpisania porozumienia z PFRON i Ministerstwem Rodziny Pracy Polityki Społecznej, poziom zatrudnienia osób z niepełnosprawnością na poczcie wzrósł o 10 procent i wynosi w tej chwili około 1200 osób. Co ciekawe najwięcej z nich to listonosze – powiedział na konferencji prezes spółki, Przemysław Sypniewski.

prelegenci na konferencji prasowej. od lewej: Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczta Polska S.A.  Elżbieta Rafalska, minister rodziny pracy i polityki społecznej  Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa  Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej
Konferencja prasowa, od lewej: Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczta Polska S.A.; Elżbieta Rafalska, minister rodziny pracy i polityki społecznej; Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa oraz Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej

O tym, jak wygląda drugi element przedstawiła na przykładzie konkretnej pracowniczki Justyna Siwek, rzeczniczka prasowa Poczty Polskiej.

- Pani Patrycja z Bydgoszczy dowiedziała się, że Poczta otworzyła się na osoby z niepełnosprawnością i odpowiedziała na jedno z naszych ogłoszeń – mówiła rzeczniczka. – W rozmowie z rekruterem pani Patrycja od razu powiedziała, że ma orzeczoną niepełnosprawność narządu słuchu w stopniu lekkim. Jednocześnie była pełna obaw, gdyż nie miała żadnych doświadczeń na rynku pracy. Jednak rekruterka w rozmowie z nią stwierdziła, że jest ona bardzo kontaktowa i otwarta - przez co ma predyspozycje do pracy w placówce pocztowej. W ten sposób pani Patrycja została jednym z nas, pocztowców – opowiadała Justyna Siwek.

Działania Poczty

Aby osoby z niepełnosprawnością, zwłaszcza ruchową, mogły pracować dla Poczty Polskiej, potrzebne jest dostosowanie architektoniczne placówek. Ten proces trwa już od lat, a jego efektem jest przyznanie spółce statuetki Lider Dostępności w kategorii Sieć placówek. W ramach kampanii „Poczta Polska bez Barier” działania na rzecz dostępności będą zintensyfikowane.

Oprócz tego do ponad 4600 placówek pocztowych zostanie wysłanych blisko milion materiałów informacyjnych dotyczących m.in. wsparcia z PFRON, pozyskiwania środków na rehabilitację i poszukiwania pracy. Przy okazji została uruchomiona też strona internetowa pocztapolskabezbarier.pl, z której osoby z niepełnosprawnością mogą dowiedzieć się o usługach pocztowych i ofertach pracy w spółce.

Komentarz

  • hmmm
    szkoda
    12.10.2017, 19:36
    u mnie na poczcie pracuje młody niepełnosprawny człowiek, jest tak powolny z racji swoich schorzeń że sporo ludzi wychodzi z poczty gdy tylko go widzi, ja także, ponieważ nie mam czasu nie zdrowia na stanie w kolejce i czekanie aż pan poświęci min 10 min na obsłużenie listu. kolejny problem, punkty ksero w urzędzie miasta obsługiwane przez osoby z upośledzeniem umysłowym, te osoby po kilka razy wracają siei pytają którą stronę miały skserować i ile razy, wolę przepłacić, i iść do prywatnego punktu ksero. Nie mam nic przeciwko zatrudnianiu ON, sama jestem ON ale należy stworzyć im takie miejsca gdzie podołają, gdzie to nie będzie odbywało się kosztem ich zdrowia, ani upokorzenia, bo czasem komentarze jakie się słyszy są delikatnie mówiąc przykre.

Dodaj odpowiedź na komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin
Prawy panel

Wspierają nas