Maj miesiącem wrażliwości. Zobacz animację nowej kampanii „Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście”!
Trwa nowa kampania społeczna pn. „Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście”, zainaugurowana w Gdyni, która pokazuje, że każdy, także osoba z niepełnosprawnością, powinien mieć możliwość uczestniczenia w życiu społecznym. Maj ogłoszono miesiącem wrażliwości.
Celem kampanii jest uświadomienie, że każda osoba powinna mieć możliwość aktywizacji społecznej na wszystkich jej szczeblach, a niepełnosprawność nie może być powodem gorszego traktowania, pozbawiania lub ograniczania dostępu np. do edukacji, pracy, ogólnodostępnych usług, wsparcia społecznego czy życia kulturalnego.
Naklejka kampanii, którą możecie znaleźć w gdyńskich lokalach gastronomicznych i handlowych
W maju w Gdyni odbędą się imprezy pod hasłem kampanii, m.in. happening Gdyńskiego Poruszenia dla osób z niepełnosprawnościami. Wolontariusze z Centrum Współpracy Młodzieży dotrą do gdyńskich lokali gastronomicznych i handlowych, gdzie zostawią specjalne naklejki, informujące o tym, że właściciele lokali identyfikują się akcją.
Dodatkowo wolontariusze Centrum Współpracy Młodzieży w wybranej szkole podstawowej, gimnazjum i przedszkolu zrealizują warsztaty edukacyjne dotyczące niepełnosprawności. A w Gdyńskim Centrum Filmowym przed projekcją wybranych filmów będzie emitowany film z kampanii „Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście”. Hasłem kampanii zostaną także oklejone gdyńskie trolejbusy.
Opis alternatywny: Ula z Gdyni, 21 lat: „Lubię, gdy ludzie się uśmiechają. Uśmiech nic nie kosztuje, a ma rozbrajającą moc. Przełamuje dystans. Zaczyna się rozmowa. Ludzie chętnie pomagają, ale czasem przyznają się, że nie wiedzą jak. Boją się zapytać, nie chcą się narzucać. Gdy widzę moment zawahania, wtedy ja się uśmiecham. Wózek to nie jest naturalne miejsce dla młodej kobiety. Gdy zastanawiasz się, jak pomóc takim osobom jak ja, wyboraź sobie, że poruszasz się o kulach z nogą w gipsie albo na wózku. Jak wyglądałaby wtedy Twoja droga do pracy, po zakupach albo do dentysty? A teraz zamknij oczy i pomyśl, że są tacy, którzy nie mogą ich otworzyć, ale ich życie może być łatwiejsze i piękniejsze dzięki takim ludziom jak Ty. Zamieńmy się miejscami i zobacz świat z mojej perspektywy. Choć otaczają mnie bariery, choć spotykam się z różnymi reakcjami ludzi, to nigdy się nie poddaję. Zawsze jest jakieś wejście! Wchodzisz?”
W ramach kampanii powstały trzy animacje promujące dostępność przestrzeni publicznej oraz aktywność osób z niepełnosprawnościami. Opracowane zostały również plakaty, ulotki informacyjne i przypinki. Zostanie uruchomiona strona internetowa gdynia.pl/wchodze, która będzie zawierała informacje o aktualnych wydarzeniach.
W partnerstwie z dyrektorem Gdyńskiego Centrum Filmowego zostanie ogłoszony konkurs na scenariusz, w oparciu o który powstanie kolejna animacja w ramach kampanii.
Komentarze
-
Nowe logo
11.05.2017, 20:08A nie lepiej zamiast logo dać możliwość wyjazdu na rehabilitację? Dobrze jak jest komunikacja internetowa bo dla mnie to okno na świat ale bez rehabilitacji długo się nie da bez opieki osób trzecich żyć.odpowiedz na komentarz -
Po co to
11.05.2017, 17:35Na co jeszcze wywalą kasę. Na nowe logo, na akcje, na animacje a zasiłek bez zmian. Bawią się losem niepełnosprawnych.odpowiedz na komentarz -
ZapytanieFajna akcja :) Ciekawe tylko czy dzieki niej uda sie naprawic windy na dworcu w Gdańsku Glownym i w Gdyni Chyloni bo ta w Gdyni to raczej atrapa niz schodolaz :(odpowiedz na komentarz
Dodaj komentarz