Jak przełamać opór metra w sprawie "bąbli"
Ratusz ogłosił przetarg na koncepcję przebudowy pierwszej linii metra dla niepełnosprawnych. Czy na peronach pojawią się oznaczenia dla niewidomych?
Zarząd Transportu Miejskiego poszukuje wykonawcy tzw. studium wykonalności, koncepcji architektonicznej i konsultacji społecznych. A wszystko po to, żeby "zwiększyć dostępność pierwszej linii metra dla pasażerów".
– Chcemy dowiedzieć się, co i w jaki sposób zmienić, żeby ułatwić podróżowanie niepełnosprawnym, także niewidomym – mówi rzecznik ZTM Igor Krajnow. – Kiedy i jakie zmiany będą wprowadzane w życie? O tym zdecydujemy po otrzymaniu opracowania.
Znaki z Kuala Lumpur
W specyfikacji przetargowej znaleźliśmy załącznik dotyczący
oznakowania dotykowego – dla niewidomych i niedowidzących –
stosowanego w różnych miastach świata, np. Paryżu, Brukseli,
Amsterdamie, Hongkongu, Singapurze i Kuala Lumpur. Mowa w nim o
błędach montażowych popełnionych za granicą, których Warszawa
powinna uniknąć (np. zastosowania "bąbli", które utrudniają
przejazd wózkom).
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Ustawa o asystencji w wykazie prac legislacyjnych rządu! Pełnomocnik zdradza szczegóły
- „Matki pingwinów”. Dostaliśmy dużo, ale serialami nie rozwiąże się systemowych problemów
- Warszawa wspiera osoby w kryzysie psychicznym
- Znamy wyniki rekrutacji do programu pilotażowego MEN
- Aktywnie szukaj pracy z Centrum Integracja Warszawa
Dodaj komentarz