Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Będzie praca na poczcie? Podpisano porozumienie z PFRON i ministerstwem

29.03.2017
Autor: Mateusz Różański
minister Rafalska podpisuje dokument, w tle prezes Zarządu PFRON Robert Kwiatkowski i Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych Krzysztof Michałkiewicz

- Kluczowe znaczenie ma dla nas poprawienie dostępności do rynku pracy dla osób niepełnosprawnych, likwidacja barier architektonicznych, ale też poprawa wszystkich usług, które powinny być dla wszystkich jednakowo dostępne – powiedziała minister rodziny, pracy i polityki społecznej, Elżbieta Rafalska. Instytucją, która stoi przed wyzwaniami, o których mówiła pani minister, jest Poczta Polska, która z ministerstwem, Pełnomocnikiem Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych i PFRON podpisała porozumienia o współpracy na rzecz osób z niepełnosprawnością.

Porozumienie, podpisane 29 marca 2017 r., zakłada m.in. zwiększenie zatrudnienia osób z niepełnosprawnością zarówno w Poczcie Polskiej, jak i w Banku Pocztowym. W grudniu 2016 roku Poczta Polska była największym płatnikiem „kar” na PFRON za niezatrudnianie ustawowego odsetka osób z niepełnosprawnością.

- Liczę, że również na poczcie znajdą zatrudnienie osoby niepełnosprawne – powiedział przed podpisaniem porozumienia Krzysztof Michałkiewicz, Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych. – Poczta zatrudnia ponad 70 tys. pracowników i ma ponad 7 tys. placówek. Liczymy, że w tych jednostkach będą powstawać dobre i stabilne miejsca pracy.

- Przez lata, ze względu na uwarunkowania branży pocztowej, zatrudnianie osób niepełnosprawnych nie miało aż takiego znaczenia – zapowiedział już po uroczystości Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej. – Teraz, biorąc pod uwagę sytuację na rynku pracy, liczba pracowników z niepełnosprawnością będzie się zwiększała.

minister Rafalska, prezes Zarządu PFRON Robert Kwiatkowski i prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski
Od lewej: minister Rafalska, prezes Zarządu PFRON Robert Kwiatkowski i prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski

Likwidacja barier architektonicznych i mentalnych

Jednak aby Poczta mogła zatrudniać więcej osób z niepełnosprawnością, kierowane przez nią placówki muszą być dla nich dostępne. Dzięki zaangażowaniu władz Poczty Polskiej, coraz więcej obiektów pocztowych jest dostępnych dla osób z niepełnosprawnością, za co ta instytucja otrzymała statuetkę Lidera Dostępności 2016 w kategorii „Sieć placówek”.

Celem porozumień podpisanych przez Pocztę Polską, Ministerstwo i PFRON jest wprowadzanie kolejnych udogodnień, takich jak usługi wideo tłumacza dla osób niesłyszących i likwidacja barier architektonicznych w urzędach pocztowych, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach.

Oprócz tego pracownicy Poczty Polskiej odbędą szkolenia na temat specyfiki obsługi klienta z niepełnosprawnością i otrzymają poradnik pt. „Klient niepełnosprawny. Jak obsługiwać osoby niepełnosprawne”.

Komentarz

  • poczta i praca!!
    ewa
    02.04.2017, 23:40
    Już widzę jak poczta zatrudnia osoby niepełnosprawne?? ludzie lepiej idźcie do piekła niż tam pracować, pracowałam to wiem jak to jest, wyzyskują ludzi bez litości. Miałam 1/2 etatu a przecież nie odejdę od kasy w trakcie obsługi klienta, tylko muszę go obsłużyć, posegregować wpłaty które przyjęłam, wydrukować,sprawdzić,policzyć kasę oddać do kasy głównej/ to zajmuje pół godziny.nikt mi nigdy nie zapłacił za nadgodziny,

Dodaj odpowiedź na komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin
Prawy panel

Wspierają nas