Będzie praca na poczcie? Podpisano porozumienie z PFRON i ministerstwem
- Kluczowe znaczenie ma dla nas poprawienie dostępności do rynku pracy dla osób niepełnosprawnych, likwidacja barier architektonicznych, ale też poprawa wszystkich usług, które powinny być dla wszystkich jednakowo dostępne – powiedziała minister rodziny, pracy i polityki społecznej, Elżbieta Rafalska. Instytucją, która stoi przed wyzwaniami, o których mówiła pani minister, jest Poczta Polska, która z ministerstwem, Pełnomocnikiem Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych i PFRON podpisała porozumienia o współpracy na rzecz osób z niepełnosprawnością.
Porozumienie, podpisane 29 marca 2017 r., zakłada m.in. zwiększenie zatrudnienia osób z niepełnosprawnością zarówno w Poczcie Polskiej, jak i w Banku Pocztowym. W grudniu 2016 roku Poczta Polska była największym płatnikiem „kar” na PFRON za niezatrudnianie ustawowego odsetka osób z niepełnosprawnością.
- Liczę, że również na poczcie znajdą zatrudnienie osoby niepełnosprawne – powiedział przed podpisaniem porozumienia Krzysztof Michałkiewicz, Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych. – Poczta zatrudnia ponad 70 tys. pracowników i ma ponad 7 tys. placówek. Liczymy, że w tych jednostkach będą powstawać dobre i stabilne miejsca pracy.
- Przez lata, ze względu na uwarunkowania branży pocztowej, zatrudnianie osób niepełnosprawnych nie miało aż takiego znaczenia – zapowiedział już po uroczystości Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej. – Teraz, biorąc pod uwagę sytuację na rynku pracy, liczba pracowników z niepełnosprawnością będzie się zwiększała.
Od lewej: minister Rafalska, prezes Zarządu PFRON Robert Kwiatkowski i prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski
Likwidacja barier architektonicznych i mentalnych
Jednak aby Poczta mogła zatrudniać więcej osób z niepełnosprawnością, kierowane przez nią placówki muszą być dla nich dostępne. Dzięki zaangażowaniu władz Poczty Polskiej, coraz więcej obiektów pocztowych jest dostępnych dla osób z niepełnosprawnością, za co ta instytucja otrzymała statuetkę Lidera Dostępności 2016 w kategorii „Sieć placówek”.
Celem porozumień podpisanych przez Pocztę Polską, Ministerstwo i PFRON jest wprowadzanie kolejnych udogodnień, takich jak usługi wideo tłumacza dla osób niesłyszących i likwidacja barier architektonicznych w urzędach pocztowych, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach.
Oprócz tego pracownicy Poczty Polskiej odbędą szkolenia na temat specyfiki obsługi klienta z niepełnosprawnością i otrzymają poradnik pt. „Klient niepełnosprawny. Jak obsługiwać osoby niepełnosprawne”.
Dodaj odpowiedź na komentarz
Polecamy
Co nowego
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w #Guttmanny2024
- „Chciałbym, żeby pamięć o Piotrze Pawłowskim trwała i żeby był pamiętany jako bohater”. Prezydent wręczył nagrodę Wojciechowi Kowalczykowi
- Jak można zdobyć „Integrację”?
- Poza etykietkami... Odkrywanie wspólnej ludzkiej godności
- Toast na 30-lecie
Komentarz