Praca w policji, rusza kolejny etap programu
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i Komenda Główna Policji podpisały porozumienie dotyczące programu 'Osoby niepełnosprawne w służbie publicznej'. W ramach programu w policji zostaną zatrudnione 823 osoby niepełnosprawne.
Na mocy porozumienia Komendanci Wojewódzkich Policji i Komendanci Szkół Policji w terminie do 15 września 2003 r. zobowiązani są do złożenia wykazu jednostek organizacyjnych Policji, które chcą zatrudnić osoby niepełnosprawne. Wykaz ten powinien także zawierać ilość miejsc pracy, które będą utworzone i zostaną wyposażone w ramach programu. Do 30 września jednostki organizacyjne Policji wystąpią do oddziałów PFRON o przyznanie pomocy finansowej na ten cel.
Zgodnie z obecnym porozumieniem utworzone zostaną 823 nowe miejsca pracy. Jednak po wprowadzeniu zmian w porozumieniu możliwe jest zwiększenie tej liczby. Stanowiska zostaną wyposażone w ramach programu 'Osoby niepełnosprawne w służbie publicznej'. Katalog stanowisk przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych wynika z potrzeb poszczególnych jednostek organizacyjnych. Według wstępnych szacunków, połowa nowozatrudnionych osób niepełnosprawnych pracować będzie przy obsłudze baz danych.
Koszty, które poniesie policja w związku z zatrudnieniem osób niepełnosprawnych zostaną zwrócone
w formie refundacji ze środków PFRON. Refundacja obejmować będzie: zwrot do 15 000 zł na każde
wyposażone miejsce pracy, do 1250 zł za każdą przeszkoloną osobę niepełnosprawną, wynagrodzenia do
wysokości 2,5 krotności najniższego wynagrodzenia za każdą zatrudnioną osobę niepełnosprawną (w tym
składki od pracodawcy na ubezpieczenie społeczne) - za okres 18 miesięcy.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, Krzysztof Janik powiedział, że we współpracy z
prezesem PFRON zamierza zabiegać o to, aby podobne inicjatywy realizowane były na prowincji. Jego
zdaniem osoby niepełnosprawne w większych miastach mają większe szanse na znalezienie pracy, niż
mieszkańcy małych miasteczek i wsi, a instytucje publiczne i samorządowe właśnie tam mogłyby
zapewnić miejsca pracy.
Prezes PFRON Roman Sroczyński jest przekonany, że przykład policji zachęci inne instytucje do
zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Porozumienie jest wynikiem podpisanego w październiku 2002 roku listu intencyjnego. Sygnatariuszami
listu byli Prezes PFRON oraz Komandant Główny Policji. W liście wyrażone zostało przekonanie o
celowości i potrzebie współpracy, a także określone zostały cele wspólnych działań w zakresie
zatrudnienia osób niepełnosprawnych w policji. W lipcu 2003 Zarząd PFRON podjął decyzję o zawarciu
z KG Policji porozumienia w sprawie uczestnictwa policji w programie 'Osoby niepełnosprawne w
służbie publicznej'.
Obecnie policja zatrudnia 1020 osób niepełnosprawnych. Pierwsze osoby rozpoczęły pracę w 1996 roku.
Opracowanie: Joanna Pertkiewicz
Źródło: Komenda Główna Policji
Dodaj odpowiedź na komentarz
Polecamy
Co nowego
- Dorabiasz do świadczenia z ZUS-u? Dowiedz się jak zrobić to bezpiecznie
- Immunoterapie wysokiej skuteczności od początku choroby – czy to już obowiązujący standard postępowania w SM?
- Nowa przestrzeń w DPS-ie „Kombatant”
- Instytut Głuchoniemych z umową na modernizację
- Mattel® dostosowuje swoje kultowe gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów!
Komentarz