Stolica: zapowiedź miejsc pracy dla osób z niepełnosprawnością w urzędach
Chcielibyśmy, by w ciągu trzech lat w urzędach miejskich liczba pracowników z niepełnosprawnościami wzrosła dwukrotnie – powiedziała na konferencji prasowej pełnomocnik do spraw dostępności w Warszawie, Donata Kończyk.
12 grudnia ratusz poinformował, że prezydent Warszawy powołała Donatę Kończyk na pełnomocnika do spraw dostępności, który ma czuwać nad dostosowaniem przestrzeni miasta do potrzeb m.in. osób z niepełnosprawnościami, ale także seniorów czy rodziców z małymi dziećmi.
Min. 25 pracowników na pełnych etatach
W piątek, 27 stycznia, odbyła się pierwsza konferencja prasowa pełnomocniczki. Jak mówiła, teraz w urzędach m.st. Warszawy pracuje 7,5 tys. urzędników, 3 proc. z nich to osoby z niepełnosprawnościami.
- Chcielibyśmy, żeby w ciągu trzech lat liczba pracowników z niepełnosprawnościami wzrosła dwukrotnie – zapowiedziała Kończyk.
Zgodnie z ustawą o rehabilitacji i zatrudnieniu osób niepełnosprawnych każda firma, która zatrudnia minimum 25 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty - także urzędy publiczne - musi zatrudniać minimum 6 proc. osób z aktualnym orzeczeniem o niepełnosprawności. Firmy, które tego wskaźnika nie osiągają muszą co miesiąc płacić obowiązkową wpłatę do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Kończyk zapowiedziała, że będzie pracować nad zwiększeniem aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością oraz nad tym, by uwzględniano ich potrzeby przy powstawaniu nowych miejskich inwestycji.
Wytyczne dostępności
Miasto powołało zespół ds. dostępności, który będzie wspomagał Kończyk w przygotowaniu dokumentu „Standardy dostępności dla m.st. Warszawy”. Dokument ma być gotowy w połowie lutego.
- Standardy dostępności to dokument bardzo szczegółowy – mówiła Kończyk. – Dotyczy obszarów związanych z przestrzenią publiczną: budowy toalet, przejść dla pieszych, parkingów, peronów, przystanków autobusowych i tramwajowych, wejść do budynków, terenów rekreacyjnych, parków i placów zabaw. Będzie zawierał wytyczne, które wynikają z obowiązującego prawodawstwa i rekomendacje.
Zespół ds. dostępności to 68 osób z 18 miejskich biur, 11 miejskich jednostek, wszystkich dzielnic oraz części miejskich spółek. Będą wspomagać pełnomocniczkę ds. dostępności we wszystkich działaniach związanych z wdrożeniem standardów dostępności w miejscach, w których pracują, a następnie czuwać nad ich praktycznym zastosowaniem w codziennej pracy.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Dorabiasz do świadczenia z ZUS-u? Dowiedz się jak zrobić to bezpiecznie
- Immunoterapie wysokiej skuteczności od początku choroby – czy to już obowiązujący standard postępowania w SM?
- Nowa przestrzeń w DPS-ie „Kombatant”
- Instytut Głuchoniemych z umową na modernizację
- Mattel® dostosowuje swoje kultowe gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów!
Dodaj komentarz