Czterech na pięciu klientów zadowolonych z obsługi w ZUS
Stałe szkolenie pracowników daje efekty, skoro badania pokazują, że ponad 80 proc. klientów jest zadowolonych z osobistego kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Klienci ZUS, którzy wzięli udział w badaniu, przeprowadzonym przez PBS, podkreślają fachowość oraz życzliwość pracowników Zakładu.
Badanie satysfakcji klientów z obsługi w ZUS prowadzone jest metodą wywiadu telefonicznego od lipca 2015 r. Dotychczas przeprowadzono trzy tego typu badania, każde na grupie 10 tys. osób w podziale: 3 tys. ubezpieczonych, 3 tys. świadczeniobiorców i 4 tys. przedsiębiorców.
Sprawnie i zrozumiale
W najnowszym, przeprowadzonym w ostatnim kwartale ubiegłego roku, nastąpił zauważalny wzrost zadowolenia z bezpośredniej obsługi w placówkach Zakładu. W porównaniu z poprzednim badaniem pozytywną ocenę zadeklarowało 6 proc. więcej ankietowanych. Usatysfakcjonowanych z obsługi na salach obsługi klienta jest obecnie 83 proc. ankietowanych.
- Aż 90 proc. naszych klientów doceniło warunki lokalowe, w jakich odbywa się obsługa klientów w ZUS, 86 proc. pozytywnie ocenia uprzejmość i życzliwość pracowników, 82 proc. uznało, że informacje są przekazywane klientom w sposób zrozumiały, tyle samo oceniło obsługę w ZUS jako skuteczną – mówi Iwona Kowalska, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – To naprawdę wieki powód do satysfakcji, gdy blisko 90 proc. ankietowanych mówi, że jest zadowolonych z tego, że zostali obsłużeni szybko, sprawnie i uprzejmie – dodaje Kowalska.
Przez telefon trochę gorzej
Niezmiennie wysoko w badaniach PBS oceniane są materiały informacyjne, przygotowywane z myślą o klientach ZUS. W kolejnych trzech badaniach, 78 proc. ankietowanych uznało je za wartościowe i profesjonalnie przygotowane. Niewiele mniejsze grono badanych (73 proc.) pozytywnie ocenia jakość i sposób prezentacji informacji na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
W porównaniu z wcześniejszym badaniem, o 5 proc., do 69 proc. wzrosła liczba osób zadowolonych z obsługi świadczonej przez Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. Z kolei obsługę przez Platformę Usług Elektronicznych dobrze ocenia już 67 proc. ankietowanych, o 4 proc. więcej niż w poprzednich dwóch etapach badań.
W podsumowującym pytaniu, o zmianę w jakości obsługi w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, aż 41 proc. ankietowanych odpowiedziało, że się poprawiła. Najlepszą ocenę w tym względzie mieli przedsiębiorcy (56 proc.), a zaraz po nich świadczeniobiorcy (45 proc.). Jedynie wśród grupy ubezpieczonych, która najrzadziej korzysta z usług ZUS, opinia pozostała na niezmienionym poziomie.
Komentarze
-
poprawa w ZUSie.
04.01.2017, 13:33Jeżeli powstało tyle różnych obiektów o luksusowym standarcie to obsługa musi być lepsza i sprawniejsza.Szkoda tylko że nie zmienił się sposób traktowania obywateli przez tych urzędników.Dużo do życzenia ma sposób orzekania przez orzeczników i wydawanie decyzji przez urzędników,gdzie człowiek jest poniżany przez te osoby,całe procedury trwają często kilka lat.ZUS nie przestrzega prawa,lekceważy wszystkie przepisy,ustawy,zarządzenia,decyzje np.Inspekcji Sanitarnej,zaniża wyniki badań.Wystarczy że orzecznik czy byle urzędnik wyda jakąkolwiek decyzje czy orzeczenie od których można się odwołać,ale organy odwoławcze utrzymują je tylkw mocy,a Sąd twierdzi że nie jest związany z żadną decyzją czy ustawą i orzeka po swojemu.Po co są te wszystkie ustawy,przepisy decyzje Inspektorów sanitarnych czy Inspekcji pracy których urzędnicy wogóle nie przestrzegają.odpowiedz na komentarz
Polecamy
Co nowego
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w #Guttmanny2024
- „Chciałbym, żeby pamięć o Piotrze Pawłowskim trwała i żeby był pamiętany jako bohater”. Prezydent wręczył nagrodę Wojciechowi Kowalczykowi
- Jak można zdobyć „Integrację”?
- Poza etykietkami... Odkrywanie wspólnej ludzkiej godności
- Toast na 30-lecie
Dodaj komentarz