Poradnik savoir-vivre'u w wersji polskiej
„Praktyczny poradnik savoir – vivre wobec osób niepełnosprawnych” autorstwa Judy Cohen to wyjątkowa publikacja. Dotyczy osób i sytuacji, z którymi można się spotkać na co dzień i podpowiada, jak powinno się w takich sytuacjach zachować.
Poradnik powstał w Stanach Zjednoczonych. Jest adresowany zarówno do osób prywatnych, jak i do przedstawicieli instytucji oraz firm, których klientami i pracownikami mogą być osoby z niepełnosprawnością.
Decydując się na przetłumaczenie i udostępnienie polskiemu odbiorcy publikacji, zdawano sobie sprawę z różnic, jakie występują pomiędzy naszymi krajami. W niektórych przypadkach niezbędne było dokonanie adaptacji tekstu i opisywanych sytuacji do warunków polskich. W innych trzeba było zrezygnować z tłumaczenia rozwiązań, które nie są u nas stosowane. Mimo to uznano, że uniwersalne przesłanie tej publikacji, a także jej praktyczna użyteczność, stanowią wystarczające uzasadnienie dla jej szerokiego, i przede wszystkim bezpłatnego, udostępnienia w Polsce.
Lektura poradnika powinna przybliżyć wszystkim czytelnikom problemy, na jakie w codziennym funkcjonowaniu mogą napotykać osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Podpowiada, jak się zachować w kontaktach z nimi i jak przyjść im ze skuteczną oraz właściwą pomocą, gdy tego potrzebują.
Książka została przetłumaczona przez Pełnomocnika rządu ds. Osób Niepełnosprawnych i zaadaptowana przez Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych na zlecenie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Komentarze
-
Poradnik s-v
20.05.2011, 10:53Bardzo ciekawy poradnik, bardzo dobry pomysł z umieszczeniem ilustracji, które przemawiają do mnie i sądzę, że także do innych czytelników :)odpowiedz na komentarz
Polecamy
- PFRON wesprze organizacje pomagające powodzianom
- Już jest! Nowy numer „Integracji” w całości poświęcony komfortkom (PDF podstawowy i PDF dostępny)
- Instytut Wzornictwa Przemysłowego już po raz 31. organizuje Konkurs Dobry Wzór!
- Świadczenie wspierające. Zespoły najczęściej przyznają między 95 a 100 punktów
Co nowego
- Wniosek o świadczenie interwencyjne przez internet, w placówce ZUS lub punkcie mobilnym
- (Nie)widoczność Potrzeb – ale nie możecie, czy nie chcecie zobaczyć?
- „Nie gadaj, tylko się zbadaj!” – PZU zachęca do profilaktyki onkologicznej
- PFRON wesprze organizacje pomagające powodzianom
- Polska myśl technologiczna zmienia świat
Dodaj komentarz