Podróżowanie koleją
Spółki z Grupy PKP od wielu lat wprowadzają udogodnienia dla pasażerów z niepełnosprawnością. Przystosowują dworce, perony, modernizują tabor i szkolą pracowników. Szczegóły tych działań przedstawia w odcinku program „Misja Integracja”.
Mimo głosów krytyki w kierunku Grupy PKP, nagłaśniających w ostatnim czasie pojedyncze incydenty związane z przewozem i obsługą pasażerów z niepełnosprawnością, spółka konsekwentnie stara się wprowadzać rozwiązania, które mają najefektywniej służyć wszystkim pasażerom, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Likwidacja barier architektonicznych na dworcach i peronach, modernizacja wagonów i zakup nowoczesnych składów zespolonych, czytelna informacja pasażerska oraz szkolenia personelu – to tylko część działań, które ułatwiają podróż koleją osobom z niepełnosprawnością. Jedną z najważniejszych zmian, poprawiających komfort podróżowania są pociągi Pendolino, które z końcem 2014 roku pojawiły się na polskich torach.
O tym, jak wygląda kwestia dostosowania taboru PKP do potrzeb pasażerów z niepełnosprawnością, na czym ta dostępność polega i czy w ogóle wiele osób z niepełnosprawnością podróżuje koleją, Piotr Pawłowski rozmawia z Piotrem Czarnotą, głównym specjalistą ds. organizacji przewozu osób niepełnosprawnych w PKP Intercity.
W programie również wyjaśniamy, dlaczego osoby z niepełnosprawnością powinny zgłosić zamiar podróżowania 48 godzin przed wyjazdem oraz co zrobić, aby żadna niespodziewana sytuacja nie zepsuła im podróży.
Natomiast w felietonie przedstawiamy, na jakie udogodnienia w pociągach Pendolino mogą liczyć pasażerowie z niepełnosprawnością.
Komentarze
brak komentarzy
Dodaj komentarz