Czekam i witam!
Codziennie setki Polaków ruszają na dworce i lotniska, by powitać swoich bliskich wracających m.in. z Londynu czy Dublina. Dzięki dostosowaniu Lotniska Chopina w Warszawie do potrzeb osób z różnymi niepełnosprawnościami „osobiste” wzruszenia nie ominą także osób na wózkach.
Lotnisko Chopina w Warszawie jest pierwszym w Polsce obiektem związanym z transportem, który szczyci się integracyjnym znakiem jakości – certyfikatem OBIEKT BEZ BARIER. Oznacza to, że zapewnia osobom z różnymi niepełnosprawnościami możliwość swobodnego przemieszczania się po całym dostępnym obiekcie. Tłumy pasażerów z mnóstwem bagaży, czekające na nich rodziny i próbująca zapanować nad wszystkim obsługa, to w najbliższych dniach codzienność.
Terminal Lotniska Chopina jest przestronny i w pełni dostępny dla pasażerów o różnych stopniach sprawności i niesprawności.
Od parkingu do hali przylotów
Osoba poruszająca się na wózku ma zapewniony komfort już od momentu zaparkowania przed halą przylotów. Są tam bowiem miejsca parkingowe oznaczone „kopertą”. Po wyjściu z auta właściwie cała komunikacja do hali przylotów odbywa się na jednym poziomie. Nie ma krawężników, schodów ani innych barier architektonicznych, więc bez pomocy wózkowicz może dostać się do budynku terminalu. Po drugiej stronie rozsuwanych drzwi także nie napotka utrudnień. Są za to ułatwienia – wiele dostępnych toalet i odpowiednio przygotowane oraz opatrzone właściwymi i czytelnymi symbolami punkty informacyjne.
Osoby na wózkach, ale też niskiego wzrostu nie powinny mieć problemu z odczytaniem wyświetlanych na ekranach informacji dotyczących przylotów i odlotów. Dzięki temu bez problemu dowiedzą się, kiedy np. przybędzie samolot z Los Angeles z przyjaciółmi lub rodzeństwem na pokładzie. Do potrzeb osób oczekujących przystosowane są też stojaki z publikacjami, zawierającymi m.in. informacje na temat lotniska.
Dostępność i komfort
Czas oczekiwania na bliskich można umilić sobie wypiciem kawy lub wyborem drobnego upominku, gdyż sklepy i kawiarnie spełniają wymogi dostępności. Władze lotniska zadbały również o potrzeby osób starszych i poruszających się o kulach – większość siedzeń na lotnisku wyposażona jest w oparcia i podłokietniki. Ponadto są specjalne podwyższone miejsca, na których może usiąść osoba towarzysząca wózkowiczowi, tak by móc rozmawiać z nim twarzą w twarz.
Wszystkie wymienione i sprawdzone udogodnienia, a także życzliwa postawa obsługi lotniska sprawiają, że nic nie powinno zmącić wspaniałych chwil powitania przybyłych z daleka krewnych lub przyjaciół. No, może poza... opóźnieniem przylotu.
Materiał przygotowany we współpracy z
Komentarze
-
podróże uczą ;)
20.01.2016, 13:48Wszystkie lotniska - nie tylko w Polsce- mają już podobny poziom obsługi pasażerów niepełnosprawnych . I jest to wysoki poziom . Nic, tylko chcieć by PKP i PKS mu dorównały i porównanie "nabity jak PKS" było tylko historią . Pozdrawiam .odpowiedz na komentarz -
O podróżach, również tych samolotem, okiem osoby niepełnosprawnej
19.01.2016, 14:46O podróżach, również tych samolotem, okiem osoby niepełnosprawnej -http://niepelnosprawnyturysta.pl/ Blog podróżniczy oczopinkę nietypowy, bo opisujący podróże osoby na wózku inwalidzkim. Zwiedzając, opisuję przystosowanie miast za granicą i w Polsce. Zachęcam do odwiedzin bloga. Profil także na FBodpowiedz na komentarz
Polecamy
Co nowego
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w #Guttmanny2024
- „Chciałbym, żeby pamięć o Piotrze Pawłowskim trwała i żeby był pamiętany jako bohater”. Prezydent wręczył nagrodę Wojciechowi Kowalczykowi
- Jak można zdobyć „Integrację”?
- Poza etykietkami... Odkrywanie wspólnej ludzkiej godności
- Toast na 30-lecie
Dodaj komentarz