Kampania Parkingowa 2007
Kampania Parkingowa 2007 - IV edycja ogólnopolskiej Kampanii Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.
„Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu?”
Już po raz czwarty Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji przekonuje Polaków, że zajmowanie tzw. „kopert” przez nieuprawnionych do tego kierowców pozbawia osoby niepełnosprawne możliwości swobodnego funkcjonowania oraz poruszania się w miejscach publicznych. W tym roku do akcji włączyło się prawie 150 miast w całej Polsce.
- Koperta przez większość kierowców jest kojarzona z ułatwieniem, a nie koniecznością. Nie każdy wie, że miejsca postojowe dla niepełnosprawnych charakteryzuje nie tylko położenie blisko wejścia do sklepu, ale przede wszystkim szerokość, umożliwiająca wyjęcie wózka inwalidzkiego z samochodu. – mówi Adam Pietrasiewicz, niepełnosprawny mieszkaniec Warszawy.
Fot. Konrad Jaraszek
- Od początku 2007 roku wystawiliśmy blisko 1200 mandatów za zajmowanie miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych i założyliśmy ok. 1300 blokad. Dzięki edukacji społeczeństwa w porównaniu do poprzednich lat, ten problem się zmniejszył, jednak nadal dotyka wiele osób niepełnosprawnych. Dlatego idea Kampanii Parkingowej będzie w tym roku promowana przez 45 jednostek Straży Miejskiej w całej Polsce, a 19 września, zamiast mandatu za zajęcie miejsca parkingowego dla niepełnosprawnych, strażnicy miejscy będą wręczać kierowcom ulotkę. Chcemy, aby ten gest w pozytywny sposób motywował kierowców do przestrzegania przepisów i długotrwałej zmiany postaw. - komentuje Zbigniew Leszczyński, Komendant Straży Miejskiej m. st. Warszawy
Początek Kampanii Parkingowej 2007 w Warszawie
Fot. Konrad Jaraszek
Do akcji włączyły się również organizacje pozarządowe (12 organizacji w kraju), a także centra handlowe - 7 galerii handlowych w Warszawie, 4 sieci ogólnopolskie, oraz centra rozrywkowe w całej Polsce. Będą one uczestniczyć w dystrybucji różnych materiałów informacyjnych w tym. 200 tys. ulotek, 21 tys. plakatów, 7 tys. zapachów samochodowych, 1 tys. balonów i 1 tys. koszulek.
Początek Kampanii Parkingowej 2007 w Gdyni
Fot. Konrad Jaraszek
Ponadto w
każdym z miast biorących udział w kampanii odbędą się
happeningi teatralne na miejscach parkingowych przeznaczonych dla
osób niepełnosprawnych. Na ulicach Warszawy pojawi się ponadto 20
bilboardów i 40 citilightów promujących kampanię. Wsparcia
medialnego udzieliły: Gazeta Wyborcza, Newsweek Polska, Auto Świat,
gazeta.pl, Moto.pl, a także portal niepełnosprawni.pl i Magazyn
Integracja, które opublikują reklamy kampanii. Polskie Radio 3,
ngo.pl i Antyradio wyemitują spoty.
- Organizując Kampanię Parkingową, chcemy kształtować
odpowiedzialną, prointegracyjną postawę. Problem zajmowania kopert
dotyczy bowiem nie tylko kierowców, ale także przechodniów czy
obserwatorów zajmowania „kopert”. Większość z nas w tego typu
sytuacji nie reaguje i przechodzi obojętnie, a jednak warto jest
zainteresować się problemem osoby niepełnosprawnej, której prawo do
swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie jest łamane. Dzięki
Kampanii Parkingowej chcemy ułatwić jej codzienne życie i w
prosty sposób przyczynić się do prawdziwej integracji społecznej.
Jesteśmy przekonani, że dezaprobata otoczenia wobec zachowań
nieprzychylnych osobom niepełnosprawnym spowoduje trwałą zmianę
postaw kierowców i doprowadzi do sytuacji, w której nasza kampania
nie będzie już potrzebna - dodaje Piotr Pawłowski, prezes
Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.
Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół
Integracji
Fot. Konrad Jaraszek
Kampanię Parkingową zdecydowali się
wesprzeć:
Minister Transportu Jerzy Polaczek, Minister Edukacji Ryszard
Legutko, Marszałek Adam Struzik oraz prezydent Miasta Stołecznego
Warszawy, Hanna Gronkiewicz – Waltz, którzy objęli honorowy
patronat nad akcją. Jak co roku kampania aktywnie prowadzona jest
przez regionalne Centra Integracja w Gdyni, Krakowie i Zielonej
Górze, a w pozostałych miastach przez 70 Urzędów Miast oraz Straż
Miejską (45 jednostek). Działania realizowane są przy wsparciu
Urzędu Miasta st. Warszawy oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji
Osób Niepełnosprawnych.
*****
Kampania Parkingowa 2007 - działania w miastach
*****
Wydaje Ci się, że to takie szczęście korzystać ze
specjalnego miejsca parkingowego tuż przy wejściu. Mogę Cię
zapenić, że nie chciałbyś być na moim miejscu. Gdybym mógł,
wolałbym zaparkować dalej i przejść się kilka kroków.
Jesteś świadkiem bezprawnego parkowania samochodu - zgłoś to! Dzwoń pod numer 997 lub do lokalnej straży miejskiej.
*****
zobacz spot telewizyjny (.mpg 3,2 MB)
Dziękujemy Panu Jackowi Lasoce za pomoc w realizcji i
dystrybucji spotu Kamapanii.
Film stworzony przez Leo Burnett jako wkład w promocję celów
Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.
Stacje radiowe zainteresowane emitowaniem spotu radiowego proszone są o kontakt ze Stowarzyszeniem.
*****
Organizatorzy:
Partner strategiczny kampanii:
Projekt finansowany przez:
Patronat honorowy:
Patronat merytoryczny:
Patronat medialny:
Wsparcie:
Partnerzy regionalni:
* Zielona Góra *
* Warszawa *
*****
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w #Guttmanny2024
- „Chciałbym, żeby pamięć o Piotrze Pawłowskim trwała i żeby był pamiętany jako bohater”. Prezydent wręczył nagrodę Wojciechowi Kowalczykowi
- Jak można zdobyć „Integrację”?
- Poza etykietkami... Odkrywanie wspólnej ludzkiej godności
- Toast na 30-lecie
Dodaj komentarz