Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Bezprawne parkowanie na kopercie – to się nie opłaca!

16.09.2008
Autor: Marcin Urban Fot. SE/EastNews
Źródło: inf. własna

zdjęcie: znak 16 września ruszyła V edycja ogólnopolskiej Kampanii Parkingowej - „Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu?” organizowanej przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji. Akcja uczy Polaków, że zajmowanie miejsc parkingowych osobom z niepełnosprawnością znacznie ogranicza ich swobodne poruszanie się i funkcjonowanie w społeczeństwie.

Celem tegorocznej kampanii jest promowanie zmian przepisów dotyczących bezprawnego parkowania na tzw. kopertach. W Kampanii Parkingowej uczestniczy ponad 100 polskich miast i Partnerów, w tym, Policja oraz Straż Miejska. Patronat honorowy objęło Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.

- Już od pięciu lat Kampania Parkingowa pomaga zmieniać postrzeganie tzw. „kopert” w społeczeństwie - mówi Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. - Coraz więcej osób udaje się nam przekonać, że oznaczone miejsca parkingowe stanowią bardzo ważny element w codziennym życiu niepełnosprawnych kierowców i znacznie pomagają im w pokonywaniu wielu przeszkód i barier, które dla pełnosprawnego człowieka nie stanowią żadnego problemu. Skuteczne zapobieganie zajmowaniu kopert przez nieuprawnione osoby wymaga jednak zaangażowania wielu ludzi - kierowców, przechodniów, władz i służb porządkowych, którzy nie będą w tej kwestii bierni. Z pewnością potrzebujemy w tym zakresie także zmian przepisów prawa i zaostrzenia kar, jednak czasem skuteczniejsze okazuje się proste zwrócenie uwagi, kiedy widzimy, że pełnosprawny kierowca parkuje na kopercie.

Kampania Parkingowa promowana będzie w mediach o zasięgu ogólnopolskim i regionalnym w telewizji, prasie, radio, na nośnikach reklamy zewnętrznej, autobusach oraz w Internecie. W całej Polsce w ramach kampanii Integracja rozprowadzi 250 tys. ulotek i 20 tys. plakatów m.in. do 51 urzędów miast, 30 organizacji pozarządowych, 35 jednostek Straży Miejskiej, 3 parkingów „Parkuj i jedź”, 40 szkół prawa jazdy, ponad 50 sklepów oraz ponad 40 centrów handlowo-rozrywkowych, w których dodatkowo emitowane będą reklamowe spoty radiowe i telewizyjne. Partner kampanii – Mercedes-Benz – zamieści materiały promocyjne w salonach i stacjach serwisowych dealerów Mercedes- Benz oraz w magazynach skierowanych do klientów i kierowców, a logo kampanii pojawi się również na samochodach służbowych. W Warszawie, Krakowie, Gdyni i Gdańsku pojawi się 100 billboardów i citylightów. Dodatkowo w Warszawie logo kampanii będzie widniało na stołecznych autobusach i tramwaju.

W dziesiątkach miast Polski zostaną zorganizowane imprezy i regionalne konferencje, podczas których rozdawane będą materiały promocyjne Kampanii Parkingowej. Lokalni partnerzy przygotowali wiele indywidualnych projektów m.in. prezentacje starych automobili, koncerty, konkursy dla dzieci, wystawy i pokazy parkowania na kopertach.

- Od początku 2008 roku podjęliśmy blisko 4000 interwencji - komentuje Zbigniew Leszczyński Komendant Straży Miejskiej m.st. Warszawy. - Można śmiało powiedzieć, że dzięki edukacji społeczeństwa w porównaniu do poprzednich lat, warszawiacy są bardziej wrażliwi, dlatego też systematycznie informują Straż Miejską o nieprawidłowościach dotyczących parkowania na miejscach przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Podobnie jak w roku ubiegłym idea Kampanii Parkingowej będzie promowana przez funkcjonariuszy Straży Miejskiej. Chcemy, aby edukacja społeczeństwa i uwrażliwienie na problemy osób niepełnosprawnych motywowały kierowców do przestrzegania przepisów i długotrwałej zmiany postaw.

Na zdjęciu: strażnik miejski wypisuje mandat. Fot. SE/EastNews

Spot radiowy Kampanii Parkingowej (.mp3 1,2 MB)

Spot telewizyjny Kampanii Parkingowej (.mpg 3,9 MB)
Film stworzony przez Leo Burnett jako wkład w promocję celów Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.

logotypy

loga sponsorów
loga sponsorów

Komentarz

  • popieram akcje
    cysia
    21.09.2008, 20:54
    rzeczywiscie,parkowanie osob nieuprawnionych na kopertach jest nagminne,ja czest dzwoni na straz miejska ale to jednak nie ma oddzwieku, nie reaguja,tylko przyjmuja to do wiadomosci, zobaczymy jak bedzie dalej...ja proponowalabym naklejanie specjalnych kartek na oknach takim ludziom z napisem "bo zaparkowalem na miejscu dla niepelnosprawnych", ktore sa bardzo trudne do zdrapania,moze w koncu nauczyliby sie

Dodaj odpowiedź na komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin
Prawy panel

Wspierają nas