Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Bezprawne parkowanie na kopercie – to się nie opłaca!

16.09.2008
Autor: Marcin Urban Fot. SE/EastNews
Źródło: inf. własna

zdjęcie: znak 16 września ruszyła V edycja ogólnopolskiej Kampanii Parkingowej - „Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu?” organizowanej przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji. Akcja uczy Polaków, że zajmowanie miejsc parkingowych osobom z niepełnosprawnością znacznie ogranicza ich swobodne poruszanie się i funkcjonowanie w społeczeństwie.

Celem tegorocznej kampanii jest promowanie zmian przepisów dotyczących bezprawnego parkowania na tzw. kopertach. W Kampanii Parkingowej uczestniczy ponad 100 polskich miast i Partnerów, w tym, Policja oraz Straż Miejska. Patronat honorowy objęło Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.

- Już od pięciu lat Kampania Parkingowa pomaga zmieniać postrzeganie tzw. „kopert” w społeczeństwie - mówi Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. - Coraz więcej osób udaje się nam przekonać, że oznaczone miejsca parkingowe stanowią bardzo ważny element w codziennym życiu niepełnosprawnych kierowców i znacznie pomagają im w pokonywaniu wielu przeszkód i barier, które dla pełnosprawnego człowieka nie stanowią żadnego problemu. Skuteczne zapobieganie zajmowaniu kopert przez nieuprawnione osoby wymaga jednak zaangażowania wielu ludzi - kierowców, przechodniów, władz i służb porządkowych, którzy nie będą w tej kwestii bierni. Z pewnością potrzebujemy w tym zakresie także zmian przepisów prawa i zaostrzenia kar, jednak czasem skuteczniejsze okazuje się proste zwrócenie uwagi, kiedy widzimy, że pełnosprawny kierowca parkuje na kopercie.

Kampania Parkingowa promowana będzie w mediach o zasięgu ogólnopolskim i regionalnym w telewizji, prasie, radio, na nośnikach reklamy zewnętrznej, autobusach oraz w Internecie. W całej Polsce w ramach kampanii Integracja rozprowadzi 250 tys. ulotek i 20 tys. plakatów m.in. do 51 urzędów miast, 30 organizacji pozarządowych, 35 jednostek Straży Miejskiej, 3 parkingów „Parkuj i jedź”, 40 szkół prawa jazdy, ponad 50 sklepów oraz ponad 40 centrów handlowo-rozrywkowych, w których dodatkowo emitowane będą reklamowe spoty radiowe i telewizyjne. Partner kampanii – Mercedes-Benz – zamieści materiały promocyjne w salonach i stacjach serwisowych dealerów Mercedes- Benz oraz w magazynach skierowanych do klientów i kierowców, a logo kampanii pojawi się również na samochodach służbowych. W Warszawie, Krakowie, Gdyni i Gdańsku pojawi się 100 billboardów i citylightów. Dodatkowo w Warszawie logo kampanii będzie widniało na stołecznych autobusach i tramwaju.

W dziesiątkach miast Polski zostaną zorganizowane imprezy i regionalne konferencje, podczas których rozdawane będą materiały promocyjne Kampanii Parkingowej. Lokalni partnerzy przygotowali wiele indywidualnych projektów m.in. prezentacje starych automobili, koncerty, konkursy dla dzieci, wystawy i pokazy parkowania na kopertach.

- Od początku 2008 roku podjęliśmy blisko 4000 interwencji - komentuje Zbigniew Leszczyński Komendant Straży Miejskiej m.st. Warszawy. - Można śmiało powiedzieć, że dzięki edukacji społeczeństwa w porównaniu do poprzednich lat, warszawiacy są bardziej wrażliwi, dlatego też systematycznie informują Straż Miejską o nieprawidłowościach dotyczących parkowania na miejscach przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Podobnie jak w roku ubiegłym idea Kampanii Parkingowej będzie promowana przez funkcjonariuszy Straży Miejskiej. Chcemy, aby edukacja społeczeństwa i uwrażliwienie na problemy osób niepełnosprawnych motywowały kierowców do przestrzegania przepisów i długotrwałej zmiany postaw.

Na zdjęciu: strażnik miejski wypisuje mandat. Fot. SE/EastNews

Spot radiowy Kampanii Parkingowej (.mp3 1,2 MB)

Spot telewizyjny Kampanii Parkingowej (.mpg 3,9 MB)
Film stworzony przez Leo Burnett jako wkład w promocję celów Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.

logotypy

loga sponsorów
loga sponsorów

Komentarz

  • Przebierancy
    Zorowski
    17.09.2008, 23:30
    Szanowni Państwo wydaje mi się że zawsze i wszędzie tak jest że, robi się porządek wokół siebie a potem wymaga się od innych, do czego zmierzam otóż CZESTO widzę że podjeżdża na kopertę z miejscem dla inwalidy pojazd oznakowany tabliczką za szybą, albo czasami jest ona wystawiana w momencie wysiadania którego to kierowca prawie że tańczącym krokiem wysiada ze swojego samochodu albo inna wersja inwalidów, wracających z zakupami a dokonanych w hipermarkecie, gdzie w każdej ręce trzymie 3 reklamówki pełne zakupów a za pazuchą, (bo ręce zajęte), trzymie laskę czy też należałoby mu ustąpić miejsca w kopercie dla inwalidy ??? Reasumując to wydaje mi się że, należy najpierw robić akcje w tym kierunku żeby takimi emblematami, posługiwali się tylko ci, co rzeczywiście są inwalidami, więc oczekuje waszego komentarza i odpowiedzi co w tym kierunku wasza organizacja robi, chciałbym widzieć w TV akcje przeciw takiemu postępowaniu pozdrawiam serdecznie Kierowca

Dodaj odpowiedź na komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin
Prawy panel

Wspierają nas