Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Otwarty sektor gier wideo i animacji 3D

17.07.2015
Autor: inf. pras., fot. kadr z filmiku, youtube.com
Wiedźmin

Branża gier komputerowych jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się na całym świecie. Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu realizuje innowacyjny projekt, w którym osoby z niepełnosprawnościami odgrywają rolę bohaterów gier komputerowych i animacji 3D.

Pierwsze gry komputerowe powstały w latach 50-tych XX wieku. Prototypowe produkcje były wówczas wyłącznie akademickim wynalazkiem. Dynamiczny rozwój sektora i szeroko rozumianej branży gier wideo spowodował, że dziś stanowią potężną gałąź globalnej gospodarki.

Uniwersytet młodych wynalazców

Osoby z niepełnosprawnością, młodzież gimnazjalna oraz licealiści w integracyjnym zespole współpracują nad powstaniem specjalnego raportu na temat metodyki pracy z osobami z niepełnosprawnościami przy użyciu systemu motion capture. Technologia „mocap” stosowana jest w produkcji gier komputerowych oraz tworzeniu animacji filmowych. Specjalne urządzenie pozwala przechwycić ruch aktorów i zapisywać go w komputerze. Następnie zapis podkładany jest do wcześniej przygotowanego cyfrowego modelu różnorodnych postaci. Uczestnicy projektu wzięli wcześniej udział w dwóch edycjach warsztatów teatralnych, aby przygotować się do specjalnej sesji i teraz pełnią rolę aktorów i reżyserów.

Projekt „Osoby niepełnosprawne jako aktorzy sesji rejestrowanych przy użyciu systemu motion capture” realizowany jest przez Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu w ramach programu „Uniwersytet młodych wynalazców” Ministerstwa Nauki i Współpracy z Zagranicą ze środków budżetu Unii Europejskiej. Uczelnia podjęła także współpracę z uczniami wrocławskich szkół.

Integracyjny zespół nastolatków stworzy raport dla firm z branży gier wideo

W projekcie biorą udział dwie osoby z Zespołu Szkół Integracyjnych nr 6 we Wrocławiu poruszające się na wózku inwalidzkim, dwoje uczniów Dolnośląskiego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 13 dla Niewidomych i Słabowidzących oraz dwóch podopiecznych Dolnośląskiego Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 12 dla Niesłyszących i Słabosłyszących we Wrocławiu. W zespole projektowym pracuje również ośmioro nastolatków z Liceum nr III im. Adama Mickiewicza we Wrocławiu.

W realizację zadania zaangażował się również Paweł Parus, absolwent Dolnośląskiej Szkoły Wyższej i obecnie Prezes Stowarzyszenia Klubu Kibiców Niepełnosprawnych. Efektem wspólnej pracy projektowej młodych naukowców, będzie specjalny raport, którego adresatem będą firmy z branży gier i animacji.

- Chcielibyśmy ogłosić wyniki naszych prac na jednej z branżowych imprez organizowanych pod koniec tego roku - wskazuje dr Jan Stasieńko, dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej DSW. - Zostaliśmy również zaproszeni do przedstawienia projektu na konferencji w Seulu – dodaje opiekun naukowy projektu.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas