Latanie bez barier
Obecnie podróże samolotem są coraz bardziej dostępne pod względem finansowym. Jest wiele promocji organizowanych przez linie lotnicze, dzięki którym bilety można zakupić w naprawdę okazyjnych cenach. Skoro pieniądze nie są już tak ogromną barierą przed lataniem, to czy istnieją jakieś inne przeszkody, ograniczające podróżowanie osób z niepełnosprawnością? Okazuje się, że nie, ale kluczem jest informacja i dobra komunikacja pomiędzy pasażerem a przewoźnikiem lotniczym i pracownikami obsługi lotnisk.
O tym, co jest najważniejsze w obsłudze pasażera z niepełnosprawnością oraz jak personel samolotu i obsługa lotniska przygotowują się do tego procesu, prowadzący program "Misja Integracja", Piotr Pawłowski, rozmawia z Joanną Bilińską, szefową personelu pokładowego firmy Eurolot i byłą stewardessą.
Z kamerą programu „Misja Integracja” jesteśmy też w największym porcie lotniczym w Polsce, czyli na Lotnisku Chopina w Warszawie, gdzie sprawdzamy, jak w praktyce wygląda obsługa pasażera z niepełnosprawnością. Przedstawiciele lotniska opowiadają, jakie udogodnienia i usprawnienia zostały wprowadzone dla pasażerów: z ograniczoną sprawnością ruchową, niesłyszących i niedosłyszących oraz niewidomych. Dowiadujemy się również, jaką konkretnie pomoc oferuje asysta lotniska dla pasażerów z niepełnosprawnością. Wszystko to sprawdza dla widzów programu Krzysztof Kaperczak, pasjonat podróży, który każdą wolną chwilę przeznacza na podróżowanie po Polsce i świecie.
Komentarze
brak komentarzy
Dodaj komentarz