Płytka wyobraźnia nad morzem
Równolegle z otwarciem sezonu letniego WOPR na gdyńskiej
plaży Śródmieście zainaugurowano VIII edycję kampanii „Płytka
wyobraźnia to kalectwo” w regionie pomorskim.
Celem imprezy było ostrzeżenie przed tragicznymi i często
nieodwracalnymi skutkami skoków do wody. Według danych Fundacji
Aktywnej Rehabilitacji rocznie w województwie pomorskim ma miejsce
około 30 wypadków, w wyniku których dochodzi do uszkodzenia rdzenia
kręgowego, z czego 5-10 wypadków to uszkodzenia rdzenia kręgowego
wskutek skoku do wody. Z roku na rok liczba ta maleje, co wskazuje
na wzrost świadomości społeczeństwa w kwestii bezpiecznych skoków
do wody oraz jest oznaką efektywności prowadzonej co roku w woj.
pomorskim mampanii „Płytka wyobraźnia to kalectwo”.
Świadomość zagrożenia związanego ze skokiem do wody najlepiej wpajać od dziecka. Dlatego to przede wszystkim do dzieci były skierowane działania przygotowane na inaugurację kampanii na plaży.
Centrum Integracja Gdynia przygotowało zabawy i konkursy dotyczące bezpiecznego wypoczynku nad wodą. Uczono rozpoznawania znaków znajdujących się przy akwenach. Zorganizowany został konkurs wiedzy na temat „Bezpieczna zabawa nad wodą”, konkurs plastyczny „Co to znaczy płytka wyobraźnia”, loteria fantowa „Biała Flaga”, układano także puzzle „Płytka wyobraźnia to kalectwo”. Najmłodsi uczestnicy festynu kolorowali znaki ostrzegające przed skokami „na główkę”. Nagrodami w konkursach były przedmioty, które można wykorzystać w bezpiecznym wypoczynku nad wodą. Dodatkowo rodzice zostali wyposażeni w materiały edukacyjne związane z kampanią „Płytka wyobraźnia to kalectwo” (płyty CD, kasety VHS, plakaty, broszury).
Działania w ramach kampanii wspiera gdyński WOPR, który przez cały rok prowadzi zajęcia na gdyńskich basenach oraz pogadanki w szkołach ostrzegające przez efektami nieprzemyślanych skoków do wody. Tym razem na plaży uczono udzielania pierwszej pomocy, prezentowano sprzęt ratowniczy, udzielano fachowych porad.
W województwie pomorskim działania w ramach kampanii są wspierane przez emisję spotu, dystrybucję plakatów, ulotek i materiałów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży. Do regionalnych działań włączyły się wszystkie inspektoraty ZUS, Centrum SONY Gdynia (emisja spotu), Gryf Media Centrum (emitujące spot na multimedialnych ekranach pojazdów ZKM), Hipermarket Real Gdynia, sklepy Euro RTV AGD (emisja spotu), PPH BOMI S.A., straż miejska, urzędy, firmy prywatne i organizacje pozarządowe.
Komentarze
brak komentarzy
Dodaj komentarz