Na główkę, ale z głową
17.06.2008
Rusza VIII edycja organizowanej przez Integrację kampanii „Płytka wyobraźnia to kalectwo”. Kampania ta ma na celu ostrzeżenie młodych ludzi przed tragicznymi i często nieodwracalnymi skutkami nieprzemyślanych skoków do wody.
Ponadto, od 1 lipca Integracja rozpoczyna przyjmowanie wniosków o stypendia w ramach Funduszu Pierwszy Krok wspierającego osoby, które doznały uszkodzenia kręgosłupa. Fundusz działa na terenie województw: mazowieckiego, małopolskiego, lubuskiego oraz pomorskiego.
W ramach kampanii „Płytka wyobraźnia to kalectwo” od 16 czerwca nadawane będą spoty na antenie TVP oraz w telewizji Vectra, która do 31 sierpnia wyemituje ich ponad 1 tys. Ponadto, o kampanii będą informować reklamy prasowe, 40 billboardów rozmieszczonych na Pomorzu, gdzie najczęściej dochodzi do wypadków nad wodą oraz 500 reklam w metrze warszawskim.
Dodatkowo partnerzy kampanii: Straż Miejska, Straż Pożarna, WOPR, Polski Związek Kajakowy, Polski Związek Żeglarski, PKP Przewozy Regionalne, PKP Dworce Kolejowe, PKS Warszawa oraz ZHP dystrybuują w całej Polsce ponad 6 tys. plakatów. Informacje o kampanii publikowane są również w materiałach promocyjnych sieci Biedronka.
- Oprócz inauguracji kampanii, z początkiem lipca rozpoczynamy nabór wniosków w ramach Funduszu Pierwszy Krok. Stypendia przyznajemy osobom, które doznały uszkodzenia kręgosłupa w wyniku skoku do wody lub wypadku drogowego, by ułatwić im powrót do normalnego, aktywnego życia. W ramach Funduszu można ubiegać się o dofinansowanie m.in. na zakup sprzętu rehabilitacyjnego i komputerowego, oprogramowania, szkolenie, kurs, czy likwidację barier architektonicznych w mieszkaniu wnioskodawcy. Na przestrzeni sześciu lat istnienia Funduszu przyznanych zostało 49 stypendiów na łączną kwotę 170 tys. zł – mówi Piotr Pawłowski, prezes Integracji.
W tym roku, dzięki zmianom w regulaminie, grupa potencjalnych beneficjentów Funduszu Pierwszy Krok została rozszerzona o osoby, które doznały uszkodzenia kręgosłupa nie dalej niż 10 lat wstecz od złożenia wniosku, a nie jak dotychczas 5 lat. W nowej edycji można starać się o środki na pokrycie wkładu własnego wymaganego we wnioskach o dofinansowanie składanych w instytucji publicznych.
Dodatkowe informacje dot. kampanii „Płytka wyobraźnia to kalectwo” oraz Funduszu Pierwszy Krok dostępne są na stronach internetowych: www.plytkawyobraznia.pl; www.niepelnosprawni.pl; www.sueryder.pl.
Patronami medialnymi kampanii są: Newsweek Polska, TVP, Vectra, ngo.pl.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- „Matki pingwinów”. Dostaliśmy dużo, ale serialami nie rozwiąże się systemowych problemów
- Warszawa wspiera osoby w kryzysie psychicznym
- Znamy wyniki rekrutacji do programu pilotażowego MEN
- Aktywnie szukaj pracy z Centrum Integracja Warszawa
- Incluvision: Połączmy się! Wirtualne Targi Pracy – wydarzenie wspierające inkluzywność na rynku pracy
Dodaj komentarz