Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Łatwa wysyłka listów poleconych

03.02.2015
Autor: Agnieszka Ujma, fot. mat. prasowe
Koperta ze znaczkiem systemu Envelo

Zdecydowana większość z nas przynajmniej raz wysłała list polecony. Najczęściej przesyłamy tą drogą ważne informacje, dokumenty, decyzje i wnioski.

Za każdym razem, by nadać taki list, zjawiamy się przy okienku na poczcie. Kupujemy znaczki, wypełniamy druki, a pracownik poczty przyjmuje opłatę, rejestruje przesyłkę, stempluje i podpisuje potwierdzenia. Od niedawna znaczki na listy polecone możemy kupić przez internet. Online wypełnimy także potwierdzenie nadania. Wszystko za sprawą platformy Envelo stworzonej przez spółkę Poczta Polska Usługi Cyfrowe z Grupy Kapitałowej Poczta Polska.

Platforma Envelo już od roku ułatwia tysiącom Polaków dostęp do usług pocztowych przez internet. W domu, biurze, a nawet w podróży możemy nadać list, wysłać kartkę albo przygotować i kupić znaczek pocztowy. Z takich e-rozwiązań Poczty Polskiej mogą skorzystać również osoby prowadzące działalność gospodarczą, dla których możliwość szybkiego przygotowania korespondencji jest zdecydowanym ułatwieniem. Poprzez platformę firmy mogą m.in. wysyłać i odbierać faktury. Usługa o nazwie Neofaktura pozwala na ich wysyłkę przez internet i dostarczenie w formie elektronicznej bądź papierowej.

Platforma Envelo cały czas się rozwija i właśnie uruchomiła możliwość zakupu znaczka na przesyłki polecone. Niebawem z Envelo będzie można również wysłać list polecony.

Neoznaczek na list polecony

List polecony można już opłacić neoznaczkiem dostępnym na www.envelo.pl. To znaczek pocztowy z przydzielonym kodem R, który kupuje się przez internet i samodzielnie drukuje w domu lub biurze. Dostępny jest w wersji bez grafiki lub z grafiką. Na platformie umieszczono galerię atrakcyjnych wzorów, którymi można ozdobić neoznaczek. Każdy użytkownik może też dodać na nim własny obrazek, np. swoje świąteczne zdjęcie czy logo firmy. Neoznaczek z kodem R drukuje się na etykietach samoprzylepnych, kartce lub zwykłej kopercie. Na platformie dostępna jest też opcja umieszczenia neoznaczka na kopercie do samodzielnego złożenia, czyli kartce A4, na której wraz z opłatą drukujemy wzór do złożenia.

To niejedyne udogodnienia. Potrzebne do nadania przesyłki dokumenty dotychczas były dostępne tylko w placówce pocztowej. Teraz potwierdzenie nadania lub książkę nadawczą można wypełnić online podczas zakupu na platformie Envelo. Wygodną opcją jest załadowanie potrzebnych danych do książki adresowej z pliku. Obojętnie, czy użytkownik wypełni dane, czy nie, otrzyma plik PDF z drukami nadania, które będzie mógł w razie potrzeby uzupełnić później. Neoznaczki i druki odbierze przez e-mail lub bezpośrednio z platformy.

Na www.envelo.pl możemy także wykupić usługi dodatkowe – zwrotne potwierdzenie odbioru lub potwierdzenie doręczenia lub zwrotu. Kosztują tyle samo co w okienku pocztowym.

Korespondencję opłaconą neoznaczkiem na przesyłki polecone nadajemy na poczcie. Jednak dzięki wcześniejszemu przygotowaniu listów – naklejeniu znaczków wraz z kodami R i wypełnieniu wszystkich potrzebnych druków – formalności przy okienku skracają się do minimum. Pracownik poczty skanuje neoznaczek i kod R, by zweryfikować opłatę i zarejestrować przesyłkę w systemie. Na koniec podpisuje i stempluje potwierdzenie nadania. Wszystko zajmuje zaledwie chwilę.

List polecony z komputera

Envelo zapowiada kolejną nowość – możliwość wysłania listu poleconego bez wychodzenia z domu.

Neolist polecony to odpowiednik tradycyjnego listu z „erką”, który wyślemy przez internet, a adresatowi doręczy go w kopercie listonosz. Z usługi będzie mógł skorzystać każdy zalogowany użytkownik platformy.

Treść takiej korespondencji wpiszemy w edytorze na platformie lub dodamy jako załącznik PDF. Neolist polecony, tak jak zwykły, będzie mógł zająć maksymalnie 6 kartek, czyli 12 stron, wliczając w to stronę adresową. Drukowany będzie dwustronnie, a w opcjach znajdzie się wydruk kolorowy lub czarno-biały. Po kliknięciu „Wyślij” i opłaceniu przesyłki online całość będzie automatycznie drukowana i kopertowana, więc tajemnica korespondencji nie zostanie naruszona.

Co będzie można wysłać neolistem poleconym? Osoby prywatne będą mogły tą drogą przesłać np. skargi i zażalenia do firm i instytucji, a także różnego rodzaju petycje. Nadadzą w ten sposób także zeskanowane dokumenty, np. umowy i formularze.

Dla osób prowadzących działalność gospodarczą neolist polecony to możliwość wysłania np. wniosków o przesunięcie terminów płatności czy prolongatę, a także wezwań do płatności. Usługę Envelo będą mogli wykorzystać także do przesyłania ofert handlowych, umów, regulaminów czy specyfikacji zamówień.

Wyjątkiem będą pisma, na których wymagany jest podpis odręczny albo pieczątki. W takich wypadkach ułatwieniem będzie możliwość zakupu neoznaczków na przesyłki polecone i skorzystania z przypisanych do nich opcji.

Koresponduj ze światem

E-usługi przeznaczone dla korespondencji rejestrowanej ułatwiają wysłanie przesyłek poleconych zarówno do adresatów w Polsce, jak i na świecie. Dostępne opcje to doręczenie ekonomiczne na terenie Polski lub priorytetowe dla przesyłek krajowych i zagranicznych.

Platforma Envelo to poczta prosta, którą każdy ma na wyciągnięcie ręki. Wystarczy komputer i internet.


Jak kupić neoznaczek na przesyłki polecone?

  1. Wejdź na www.envelo.pl i wybierz opcję „Kup znaczek”.
  2. Wybierz nominał na list polecony lub skorzystaj z kalkulatora cen.
  3. Zaznacz interesujące cię „Usługi dodatkowe”.
  4. Wybierz rodzaj znaczka z grafiką lub bez oraz formę jego wydruku.
  5. Wypełnij dane potrzebne do potwierdzenia nadania/książki nadawczej*.
  6. Opłać zamówienie, a następnie wydrukuj neoznaczki wraz z potwierdzeniem nadania.
  7. Przesyłka jest gotowa do nadania w placówce pocztowej.

*opcjonalnie


Jak wysłać neolist polecony*?

  1. Wejdź na www.envelo.pl i zarejestruj się lub zaloguj do konta użytkownika.
  2. Wybierz zakładkę „Skrzynka Envelo”.
  3. Kliknij opcję „Nowa przesyłka” i wybierz „Neolist”, a następnie „Drukowany”.
  4. Dodaj adresata i wybierz: „list polecony” lub „list polecony + ZPO”.
  5. Napisz list w edytorze lub dodaj załącznik PDF.
  6. Kliknij „Wyślij” i opłać przesyłkę.
  7. Gratulacje! Właśnie wysłałeś neolist polecony. Status realizacji usługi możesz sprawdzić w skrzynce Envelo.

*usługa w przygotowaniu

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

  • Wszystko w zamyśle piękne ale ...
    Slawek
    26.07.2016, 14:31
    w rzeczywistości nie jest już tak różowo. Korzystam z tego systemu w zasadzie od początku jego działania i jedynym mankamentem jest wizyta na poczcie (w przypadku wysyłki listu poleconego). Wysyłając list polecony "po staremu" pani w okienku naklejała znaczek wpisywała i wprowadzała numer przesyłki do systemu pocztowego. P przypadku znaczków Envelo jest tak samo tylko Pani musi się wylogować ze "starego" starego systemu i zalogować do systemu Envelo co trwa w zasadzie tak samo długo jak wysyłka listu "po staremu"
    odpowiedz na komentarz
Prawy panel

Wspierają nas