Na miarę medalu
150 placówek bez barier w całym kraju, dokumenty i faktury dostępne dla osób z dysfunkcją wzroku, wybrane modele telefonów komórkowych przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością – to tylko niektóre działania Orange Polska wychodzące naprzeciw potrzebom tej grupy klientów. Za swoją działalność Orange Polska została uhonorowana tegorocznym Medalem Przyjaciel Integracji.
- Podejmujemy się przedsięwzięć niwelujących bariery społeczne w dostępie do usług telekomunikacyjnych i form nowoczesnej komunikacji. Wśród najbardziej zagrożonych są osoby z niepełnosprawnością – uważa Bożena Leśniewska, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży Orange Polska. – Odpowiednie dostosowanie salonów jest jedną z wielu rzeczy, które robimy jako firma, i nie wynikają tylko z rozporządzeń, ale z wsłuchiwania się w potrzeby klientów. Po prostu jest to nasza powinność i staramy się ją wypełniać najlepiej, jak potrafimy. Wśród naszych salonów wytypowaliśmy ponad 150 placówek, które przystosowaliśmy do potrzeb klientów z niepełnosprawnością. Staraliśmy się, aby takie placówki znalazły się w każdym mieście na prawach powiatu, w którym mamy salony sprzedaży Orange Polska – dodaje dyrektor Leśniewska.
Dostosowując salony, Orange Polska zrealizowała zalecenia wspomnianego Rozporządzenia Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji (MAiC) w sprawie udogodnień dla osób z różnymi niepełnosprawnościami, świadczonych przez dostawców usług telefonicznych. Zakłada ono dostosowanie do potrzeb tych klientów m.in. stron internetowych firm telekomunikacyjnych.
Dostępne dokumenty i faktury
W każdym salonie Orange Polska można poprosić o wydrukowanie powiększoną czcionką takich dokumentów, jak: regulamin, cennik czy wzór umowy. Dokumenty mogą być przekazane w formie tekstowej pocztą elektroniczną, na nośniku elektronicznym, na papierze – w alfabecie Braille’a lub przy użyciu dużej czcionki w ciągu 30 dni od daty zamówienia. Można je składać za pośrednictwem www.orange.pl, Facebooka i poprzez infolinię.
Klient Orange Polska może zamówić fakturę VAT wraz z podstawowym wykazem wykonanych usług (załącznik do faktury) w alfabecie Braille’a, dużą czcionką lub pocztą elektroniczną w formacie tekstowym. Dużą czcionką i w formacie tekstowym można także otrzymać biling.
- Dodatkową fakturę, załącznik oraz biling przygotowujemy bezpłatnie, jednorazowo lub cyklicznie na podstawie zamówienia złożonego przez osobę słabowidzącą lub niewidomą osobiście, listownie bądź telefonicznie – zapewnia Monika Kulik, ekspert ds. odpowiedzialności społecznej biznesu w Orange Polska.
- Wszystkim naszym Klientom gwarantujemy wygodne formy obsługi. Nowe udogodnienia, które wdrożyliśmy dla osób z niepełnosprawnością, ułatwią im korzystanie z naszych usług i z nowoczesnych technologii w życiu codziennym – mówi Jolanta Dudek, dyrektor wykonawczy ds. obsługi klientów.
Osoby z niepełnosprawnościami mogą skorzystać także z odpowiednio przystosowanych publicznych automatów telefonicznych. Ich pełną listę można znaleźć na stronie www.publitel.pl. Z kolei na stronie operatora www.orange.pl oznaczono dedykowane i rekomendowane osobom z niepełnosprawnością telefony stacjonarne i komórkowe.
Orange Polska pracuje też nad ułatwieniem dostępu osobom z niepełnosprawnościami do strony internetowej www.orange.pl. Prace nad dostosowaniem jej do standardu WCAG 2.0 – standardu dostępności, intensywnie trwają od końca 2012 roku. Na bieżąco są prowadzone audyty dostępności, w które są zaangażowani eksperci ds. dostępności i konsultanci z niepełnosprawnościami.
Dialog z partnerami społecznymi
Orange Polska prowadzi dialog z ekspertami i organizacjami zajmującymi się osobami z problemami słuchu, wzroku czy ruchu.
- W przygotowaniu materiałów informacyjnych i szkoleń dla pracowników z obsługi klienta z niepełnosprawnością współpracujemy z Fundacją Integracja. Nowe technologie, wprowadzane przez firmę Orange Polska z myślą o osobach z różnymi niepełnosprawnościami, wpisują się w zapisy Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych – zaznacza Monika Kulik.
- Dla Integracji – eksperta w zakresie niepełnosprawności – Orange Polska jest wrażliwym społecznie przyjacielem naszego środowiska. Cieszy mnie, że firmy dostrzegają potencjał klientów z niepełnosprawnością, otwierają się na ich potrzeby, poznają oczekiwania, uczą się współpracy, właściwej ich obsługi i na co dzień zabiegają, tak jak o innych klientów – podkreślił Piotr Pawłowski, prezes Fundacji Integracja.
Orange Polska została podczas jubileuszowej Wielkiej Gali Integracji, 6 listopada br. w Warszawie, uhonorowana Medalem Przyjaciel Integracji. Medal odebrał Jacek Kowalski, członek Zarządu Orange Polska.
Kapituła Medalu Przyjaciel Integracji wyróżniła Orange Polska za dostrzeganie problemów klientów z niepełnosprawnością oraz skuteczne wdrażanie odpowiednich dla nich produktów i usług przeciwdziałających społecznemu wykluczeniu. Doceniono kompleksowe rozwiązania technologiczne i programistyczne, dzięki którym osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności mają szansę na skuteczną i nowoczesną komunikację. Wrażliwość społeczna Orange Polska może być dla firm i instytucji wzorem odpowiedzialności za osoby z niepełnosprawnością i solidarności z nimi.
Opis wszystkich udogodnień, które mogą być najbardziej korzystne z punktu widzenia osób z różnymi niepełnosprawnościami można znaleźć na www.orange.pl w zakładce „Bez barier”.
Udogodnienia w salonach Orange Polska:
- swobodny dostęp bez barier architektonicznych,
- oznaczone stanowisko z niskim biurkiem,
- możliwość wydrukowania dokumentów powiększoną czcionką,
- możliwość złożenia zlecenia na otrzymywanie faktury i dokumentów w pliku tekstowym i w alfabecie Braille’a,
- możliwość złożenia zlecenia na otrzymywanie faktury powiększoną czcionką,
- pomoc we właściwym skonfigurowaniu urządzenia,
- pomoc przeszkolonych konsultantów,
- wejście do salonu oznaczone jest odpowiednimi symbolami wskazanymi przez MAiC,
- stanowisko dostosowane do obsługi klientów z niepełnosprawnością jest oznaczone w widoczny sposób.
Lista dostępnych salonów na stronie: www.salony-orange.wp.pl
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w #Guttmanny2024
- „Chciałbym, żeby pamięć o Piotrze Pawłowskim trwała i żeby był pamiętany jako bohater”. Prezydent wręczył nagrodę Wojciechowi Kowalczykowi
- Jak można zdobyć „Integrację”?
- Poza etykietkami... Odkrywanie wspólnej ludzkiej godności
- Toast na 30-lecie
Dodaj komentarz