Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Zaproszenie na konferencję regionalną „Wdrażanie i monitorowanie dostępności w instytucjach publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami”

20.07.2023
Autor: inf.prasowa, zdjęcie poglądowe
Logo programu Dostępność Plus. Sylwetki trzech osóby, w tym jednej na wózku, wpisane w kontur Polski

Zakład Ubezpieczeń Społecznych, we współpracy z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej zaprasza na konferencję pt.: „Wdrażanie i monitorowanie dostępności w instytucjach publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami”.

Konferencja odbędzie się 5 września 2023 r. w godz. 9:20–14:10 w Oddziale ZUS we Wrocławiu przy ul. Pretficza 11. Celem Konferencji jest popularyzacja dobrych praktyk w zakresie wdrażania dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, w ramach rządowego Programu Dostępność Plus na lata 2018–2025.

W  programie wykłady:

  • Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Cele i formy realizacji.
  • Postępowanie skargowe na brak dostępności oraz praktyki w zakresie wdrażania dostępności w instytucjach publicznych.
  • Praktyczne rozwiązania zapewnienia dostępności architektonicznej i komunikacyjno – informacyjnej.
  • Narzędzia wsparcia w obszarze wdrażania dostępności: pożyczki z Funduszu Dostępności, programy i projekty realizowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Zapisy przyjmowane są do 1 września 2023 r. pod adresem Wroclaw_wydarzenia@zus.pl lub tel. 713 606 386.

Liczba miejsc ograniczona.

ZUS już od lat wielu lat wspiera osoby z niepełnosprawnościami a także ze szczególnymi potrzebami.

- Od lat dążymy do poprawy jakości naszych usług, podnosząc standard obsługi klientów, w tym w również osób z niepełnosprawnością. Temat dostępności w ZUS jest dla nas zadaniem priorytetowym – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.

Rzeczniczka wyjaśnia, że podczas modernizacji budynków ZUS są w nich, w miarę możliwości, usuwane istniejące bariery architektoniczne. Dla osób niedosłyszących w salach obsługi klientów montowane są pętle indukcyjne, czyli system wspomagania słuchu, który umożliwia odbiór czystego i wyraźnego dźwięku poprzez cewkę telefoniczną, w którą wyposażony jest niemal każdy aparat słuchowy. A dla osób niedowidzących czytane za pomocą zmysłu dotyku tyflomapy oraz oznakowanie w języku Braille’a – opowiada Kowalska-Matis.

Wejścia do sal, jeśli to tylko możliwe są pozbawione barier architektonicznych. Drzwi wejściowe otwierają się automatycznie, dzięki czemu osoby na wózkach nie mają najmniejszego problemu z wejściem do środka. Obiekty są monitorowane a przeszklenia oklejone po to żeby osoby niedowidzące mogły bezpiecznie poruszać na terenie ZUS.

Podczas przygotowanej konferencji będziemy mówić o naszych doświadczeniach związanych z wdrażaniem dostępności naszych placówkach. Swoimi doświadczeniami podzielą się także eksperci z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, Fundacji na Rzecz Rozwoju Audiodeskrypcji Katarynka oraz Politechniki Wrocławskiej.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas