Dostrzegamy! Badamy. W kobiecym interesie - podsumowanie kampanii
W ramach kampanii społecznej Dostrzegamy! Badamy. W kobiecym interesie, przebadano prawie 300 kobiet. Badania ginekologiczne były dostępne bezpłatnie dla mieszkanek trzech województw - łódzkiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego, umożliwiając chętnym paniom zadbanie o swoje zdrowie.
W kobiecym interesie
W tegorocznej, 5. już edycji kampanii W kobiecym interesie, jej inicjator - firma Gedeon Richter Polska, skupił się na potrzebach kobiet w wieku 59+, które z różnych powodów nie korzystają z opieki ginekologicznej. Jak pokazały wyniki badania opinii1, prawie co trzecia respondentka po 59. roku życia, w tym z niepełnosprawnością, nie odwiedziła ginekologa na przestrzeni ostatnich dwóch i więcej lat, a ok. 14% pytanych nie pamięta, kiedy taka wizyta miała miejsce. Akcja spotkała się z widocznym zainteresowaniem i pozytywnym oddźwiękiem pacjentek, przedstawicieli organizacji pozarządowych i lokalnych decydentów.
Dane zebrane z badań zrealizowanych w 8 miastach (Łódź, Zduńska Wola, Zielona Góra, Międzyrzecz, Strzelce Krajeńskie, Szczecin, Świnoujście, Międzyzdroje) są imponujące. W sumie przebadano 271 pacjentek, w tym 170 kobiet po 59. roku życia (najstarsza pacjentka miała 80 lat) i 34 kobiety z orzeczeniem o niepełnosprawności. 12 kobiet - już podczas badania - zostało skierowanych do szpitala w celu podjęcia dalszych konsultacji i leczenia. To potwierdza, że kampania W kobiecym interesie rokrocznie odgrywa ważną rolę we wczesnym wykrywaniu i zapobieganiu schorzeniom ginekologicznym.
Eksperci kampanii wskazują, że potrzeba powszechnego dostępu do badań ginekologicznych jest ogromna. Panie chcą się badać, ale z różnych powodów, takich jak kolejki do gabinetów, brak odpowiedniej infrastruktury, obowiązki domowe, problemy zdrowotne ich samych, ale też i członków ich rodzin, nie są w stanie regularnie odbywać wizyt u lekarza ginekologa. Jeśli jednak pojawia się okazja do zrealizowania badań, to chętnie z niej korzystają.
Profilaktyka ginekologiczna
W temacie profilaktyki ginekologicznej pozostaje jeszcze wiele do zrobienia. Bywa, że panie nie odwiedzają gabinetów ginekologicznych nawet kilkadziesiąt lat. Najbardziej drastyczny przypadek to 50 lat. To niepokojące, ponieważ skuteczne leczenie oznacza wczesne wykrycie potencjalnego zagrożenia. W przypadku chorób kobiecych czas ma ogromne znaczenie.
Mobilny Gabinet Ginekologiczny odwiedził osiem miast w trzech województwach, oferując kompleksowe badania, takie jak badanie fizykalne, cytologii płynnej, USG oraz test na obecność wirusa HPV. W akcję zaangażowały się organizacje pozarządowe, Prezydenci i Burmistrzowie, a także Marszałkowie województw, które odwiedzono w ramach akcji. Kampania W kobiecym interesie okazała się nie po raz kolejny sukcesem i z pewnością będzie kontynuowana w przyszłości, aby docierać do kobiet w celu promocji zdrowia oraz profilaktyki ginekologicznej.
Kampania W kobiecym interesie organizowana jest przez Gedeon Richter od 2019 roku. Konsekwentnie przypomina Polkom o znaczeniu regularnych badań ginekologicznych. Poprzednie edycje kampanii skupiały się na eliminowaniu różnych przeszkód, takich jak wstyd, strach czy brak odpowiedniej infrastruktury dedykowanej osobom z niepełnosprawnościami.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w #Guttmanny2024
- „Chciałbym, żeby pamięć o Piotrze Pawłowskim trwała i żeby był pamiętany jako bohater”. Prezydent wręczył nagrodę Wojciechowi Kowalczykowi
- Jak można zdobyć „Integrację”?
- Poza etykietkami... Odkrywanie wspólnej ludzkiej godności
- Toast na 30-lecie
Dodaj komentarz