Galeria Wileńska po raz drugi obiektem bez barier
Centrum handlowe Galeria Wileńska na warszawskiej Pradze już po raz drugi otrzymało Certyfikat „Obiekt bez barier”. Zarządzający obiektem udowadniają, że dostępność to proces, który można stale ulepszać.
Owocna współpraca
- Pierwszy audyt Fundacji Integracja miał miejsce w Galerii Wileńskiej w 2017 r. W tym roku ponownie poddaliśmy się audytowi i wprowadziliśmy nowe udogodnienia by raz jeszcze/kolejny raz uzyskać tytuł „Obiektu bez barier” – opowiada Joanna Stążewska, Zastępca Dyrektora Galerii Wileńskiej - Bardzo cenimy sobie współpracę z Fundacją, która dzieli się dobrymi praktykami i uświadamia, jakie udogodnienia mogą ułatwić osobom z niepełnosprawnościami pobyt w naszym centrum handlowym – dodaje.
Nowe technologie w służbie dostępności
Dzięki współpracy z Fundacją Integracja zarządzający Galerią Wileńską wprowadzili szereg udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami.
Od stycznia tego roku w punkcie informacyjnym centrum funkcjonuje pętla indukcyjna, dzięki której osoby słabosłyszące mają szansę bez zakłóceń porozmawiać z pracownikiem recepcji. Dodatkowo każdy może skorzystać z usługi tłumacza języka migowego, który niedługo będzie dostępny również dla klientów szukających informacji online. Połączenie z tłumaczem można uzyskać po zeskanowaniu kodu QR w info punkcie lub wejściu pod wskazany link na stronie internetowej. Osoby słabowidzące mają do dyspozycji tabliczki opisane alfabetem Braile’a, znajdujące się przy toaletach oraz przyciskach w windach. Pomocne w korzystaniu z wind są także nagrania głosowe, które sygnalizują klientom, na którym piętrze się znajdują. Klienci z niepełnosprawnościami ruchowymi również mogą bez przeszkód poruszać się po centrum – przed szerokimi wejściami znajdują się wygodne podjazdy, a w dostosowanych do wózków inwalidzkich toaletach mieści się system wzywania pomocy.
Nie tylko budynek
- W najbliższej przyszłości planujemy stworzyć na naszej stronie internetowej galeriawilenska.pl zakładkę dedykowaną dla osób/osobom z niepełnosprawnościami, w której wskażemy wszystkie udogodnienia dostępne na terenie centrum. Nasze działania chcemy szeroko komunikować także w samej Galerii. – wskazuje Joanna Stążewska.
Dodaj odpowiedź na komentarz
Polecamy
Co nowego
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w #Guttmanny2024
- „Chciałbym, żeby pamięć o Piotrze Pawłowskim trwała i żeby był pamiętany jako bohater”. Prezydent wręczył nagrodę Wojciechowi Kowalczykowi
- Jak można zdobyć „Integrację”?
- Poza etykietkami... Odkrywanie wspólnej ludzkiej godności
- Toast na 30-lecie
Komentarz