Przejdź do treści głównej

Banki bez barier

Szybkie przelewy internetowe, wypłaty ze wszystkich bankomatów, szeroka oferta kredytów i pożyczek oraz nowoczesne placówki bankowe rozsiane po całej Polsce – to dziś standard na rynku usług bankowych. Jednak nie wszyscy mają szanse w pełni z tego korzystać. Osoby z niepełnosprawnością są jedną z grup społecznych, która jest szczególnie narażona na wykluczenie finansowe. Napotykają wiele barier w dostępie do usług oraz produktów finansowych w zakresie odpowiadającym ich potrzebom.

- Często korzystając z konta osobistego chcemy być niezależni, a więc w pełni korzystać z usług bankowych, nie tylko z przelewów bankowych, ale również wypłacać gotówkę, płacić kartą w sklepach – mówi Rafał Kanarek, osoba niewidoma.

O opinie na temat problemów, z jakimi boryka się sektor bankowy w obsłudze klientów z niepełnosprawnością, poprosiliśmy także przedstawicielkę Narodowego Banku Polskiego.

- Kiedy czasami spotykamy się z przedstawicielami banków komercyjnych, to zawsze staramy się zwracać uwagę na to, że niepełnosprawność to nie są tylko i wyłącznie bariery architektoniczne. Wydaje się, że część polskich banków już dość dobrze poradziła sobie właśnie z barierami architektonicznymi, ale nie poradziła sobie z obsługą i pomocą osobom na przykład głuchym czy niewidomym, a także osobom z niepełnosprawnością intelektualną, którzy przecież mają prawo mieć konta w banku – powiedziała Karolina Zioło-Pużuk z Departamentu Komunikacji i Promocji NBP.

O tym, czy banki wychodzą naprzeciw klientom z niepełnosprawnością i czy są przygotowane na obsługę choćby osób niesłyszących, Piotr Pawłowski porozmawia w tym odcinku programu „Misja Integracja” z Krzysztofem Pietraszkiewiczem, prezesem Związku Banków Polskich.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Powiązane filmy

Prawy panel

Wspierają nas