Rzecznik Ubezpieczonych
Zadaniem Rzecznika Ubezpieczonych jest reprezentowanie interesów osób ubezpieczonych, ale - uwaga! - nie chodzi tu o ubezpieczenia społeczne! Nie możemy złożyć skargi do Rzecznika Ubezpieczonych, jeśli uznamy, że ZUS niesłusznie odebrał nam rentę lub nie chce przyznać zasiłku. Do Biura Rzecznika możemy się zgłosić, jeśli w jakikolwiek sposób zostaliśmy pokrzywdzeni podczas zawierania lub realizacji umów ubezpieczeniowych: na życie, majątkowych, mieszkań i domów, turystycznych, następstw nieszczęśliwych wypadków, komunikacyjnych - AC i OC.
Skargi (na piśmie) wpływające do Rzecznika Ubezpieczonych są analizowane przez ekspertów, którzy (również na piśmie!) informują wnioskodawców o krokach podjętych w ich sprawie.
Najczęściej do Rzecznika Ubezpieczonych kierowane są sprawy, w których osobie ubezpieczonej odmówiono uznania roszczeń o odszkodowanie, np. po wypadku, w którym nastąpiło uszkodzenie ciała lub jego efektem jest rozstrój zdrowia. Inne sytuacje to takie, w których poszkodowany uznaje, że przysługuje mu inny rodzaj zadośćuczynienia za szkodę, której doznał.
Do spraw związanych z formalnościami, a nie roszczeniami, należy np. odmowa przesłania kopii umowy przystąpienia do otwartego funduszu emerytalnego - tzw. II filaru ubezpieczeń czy nieterminowe przekazywanie składek przez ZUS lub KRUS do otwartego funduszu emerytalnego.
Biuro Rzecznika Ubezpieczonych
Al. Jerozolimskie 87
02-001 Warszawa
tel.: 22 333 73 26, 22 333 73 27 (Recepcja)
fax: 22 333 73 29
Dodaj odpowiedź na komentarz
Polecamy
Co nowego
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w #Guttmanny2024
- „Chciałbym, żeby pamięć o Piotrze Pawłowskim trwała i żeby był pamiętany jako bohater”. Prezydent wręczył nagrodę Wojciechowi Kowalczykowi
- Jak można zdobyć „Integrację”?
- Poza etykietkami... Odkrywanie wspólnej ludzkiej godności
- Toast na 30-lecie
Komentarz